خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بندر عباس در مجلس:

شرایط اشتغال پایدار جوانان ابوموسی فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۳۰۶

نماینده مردم بندر عباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان شهرستان ابوموسی نیازمند به اشتغالی پایدار هستند و شرایط این اشتغال بایست برای آنها فراهم شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد آشوری تازیانی بعدازظهر امروز در دیدار با مردم و جوانان جزیره ابوموسی اظهار کرد: با حضور در بین جوانان احساس شعف و شادمانی و امید پیدا می‌کنم؛ جوانان جزیره ابوموسی افرادی توانمند و مطالبه گر هستند.

وی با بیان اینکه بسیار خرسندم که جوانان این شهرستان به بلوغ فکری رسیده اند، گفت:  این روحیه مطالبه‌گری در جزیره ابوموسی رضایت بخش است.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: امیدوارم جوانان سایر شهرستان های استان نیز همانند جوانان جزیره ابوموسی به سمت مطالبه گری حرکت کنند.

آشوری تازیانی با اشاره به اینکه مردم هرمزگان نجیب و مظلوم هستند، خاطرنشان کرد: در گذشته مطالبه‌گری‌هایی صورت گرفته است اما اکنون این روند افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با تاکید بر این موضوع که استخدام نیروهای بومی باید در اولویت باشد، اظهار کرد: استخدام حق مردم است و مسئولان باید توجه ویژه به آن داشته و حق را ادا کنند، کسی که ٢٨ سال در این منطقه سکونت دارد باید شغل پایداری نیز داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دارای استانی ساحلی هستیم و جزیره ابوموسی نیز از این قاعده مستثنی نیست،گفت: می‌توان با اخذ مجوزهای صیادی توسط جوانان به فعالیت‌های صیادی و توسعه این شغل توجه بیشتری داشت و از دریا، این نعمت خدادادی استفاده مطلوب بیشتر  بهره مند شویم.

آشوری تازیانی همچنین با پیشنهاد تشکیل کارگروهی با مشارکت جوانان،شهرداری و فرمانداری شهرستان ابوموسی خواستار پیگیری مشکلات و مسائل مردم در سطح جزیره و مرکز استان شد و تاکید کرد: می توان با برنامه ریزی های بیشتر و دسته بندی اولویت  ها، مشکلات را هرچه سریع تر رفع کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری و حل مشکل تردد مردم ابوموسی از طریق رایزنی با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری دیگر نمایندگان،مسئولین و استاندار خبر داد و گفت: برای توسعه جزایر استان بودجه ای در نظر گرفته و اختصاص پیدا کرده است.

آشوری تازیانی همچنین بر لزوم توجه به زیرساخت های ترابری، وضعیت درمان و  عدم حضور دکتر متخصص و ایجاد مراکز تفریحی علی الخصوص ویژه بانوان در سطح جزیره تاکید و خاطرنشان کرد: بایست برنامه ای کوتاه مدت و بلندمدت برای رفع دغدغه مردم و مشکلاتشان برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز