خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان خبر داد:

نجات جان بیش از ۱۰۰ مسموم در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۶۱۰

اورژانس گیلان اعلام کرد: ۱۰۷ نفر که امسال بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن در این استان مسموم شده بودند از مرگ نجات یافتند.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان امروز گفت: امدادگران این مرکز در ۹ ماه منتهی به پایان آذر امسال جان ۱۰۷ نفر را که امسال بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن در گیلان مسموم شده بودند نجات دادند.

پیمان اسدی با بیان اینکه ۶۸ نفر از این افراد مرد و ۳۹ نفر زن هستند، افزود: گروه سنی افراد دچار مسمومیت ۴ تا ۸۰ سال است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به توصیه‌های ایمنی برای جلوگیری از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن گفت : شهروندان از بخاری‌های بدون دودکش در محیط بسته باید خودداری کنند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با بیان اینکه دقت در داغ بودن دودکش بهترین آزمایش سلامت دودکش است از شهروندان خواست در مواجهه با فرد مسموم هیچ نوع خوراکی و نوشیدنی به بیمار ندهند، اتصالات گاز را بسته و از روشن کردن لامپ و آتش خودداری کنند.

پیمان اسدی گفت: سردرد، سرگیجه، ضعف و بی حالی، تهوع و استفراغ، نداشتن تعادل در راه رفتن، خواب آلودگی، تندتند نفس کشیدن و بی قراری از علائم گاز مونواکسید کربن است.

گاز منوکسیدکربن گازی بی رنگ و بی بو است و در اثر احتراق ناقص مواد سوختی تولید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز