خبرگزاری کار ایران

ستاری مطرح کرد:

برنامه‌های مقابله با تحریم ها با تکیه بر توان داخلی میسر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۰۹۲

معاون علمی فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه های مقابله با تحریم ها با تکیه بر توان داخلی میسر می‌شود، گفت: مواد دارویی به عنوان اولین شتاب دهنده علم و فناوری، شناخته شده‌اند و اکنون ۹۸ درصد داروها در داخل کشور تولید می شود که در این ارتباط قصد توسعه بیش از این را داریم‌.

به گزارش ایلنا، سورنا ستاری امروز در مراسم افتتاح ساختمان آزمایشگاه نوآوری باز که به عنوان نخستین پروژه کلانشهر دانایی در فردیس کرج برگزار شد، با بیان اینکه توسعه شتاب دهنده ها به طور ویژه در دستورکار معاونت علمی و فناوری قرار دارد، اظهار کرد: مجموعه مپنا در حوزه استارت آپ ها وارد شده است و این اقدام موجب برقراری ارتباط مردم کوچه و بازار با مجموعه های فناوری و علمی می شود که نتیجه آن تولید کارهای فناورانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه های خاصی برای مقابله با تحریم ها دارد، بیان کرد: این اقدام با تکیه بر توان داخلی میسر می شود.

معاون رئیس جمهوری گفت: مواد دارویی به عنوان اولین شتاب دهنده علمی فناوری، شناخته شده اند و اکنون ۹۸ درصد داروها در داخل کشور تولید می شود که در این ارتباط قصد توسعه بیش از آن را داریم‌.

عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه دنیا به سمت رویدادهای فناورانه حرکت می‌کند، گفت:  مجموعه مپنا با سیاست های معاونت علمی و فناوری در عرصه نوآوری و استارت آپ ها وارد شده و در این راستا در صدد استفاده از پتانسیل بومی منطقه هستیم.

وی افزود: نهادهای پژوهشی با زمینه های IT، کنترلی، فیزیک و هوشمند سازی به سمت نهاد های صنعتی حرکت می کند و تلاش می‌شود مجموعه افتتاح شده در فردیس با همین رویکرد پیش برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز