خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی:

تمام جاده‌های آذربایجان شرقی باز هستند/ از سفرهای غیر ضروری خودداری کنید

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۰۴۴

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: تمامی محورهای استان با هستند و تردد در آنها جریان دارد اما رانندگان نکات ایمنی را رعایت و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اروجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به وضعیت جاده‌های استان اظهار داشت: تمامی محورهای اصلی و فرعی ارتباطی در استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

وی گفت: همکاران اداره کل راهداری استان تاکنون 5933 کیلومتر از جاده‌های باندی استان را برف‌روبی کرده‌اند. همچنین 1140 تن نمک‌پاشی هم انجام شده است. بنابراین وضعیت در شریان‌های ارتباطی متعادل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد:  16 محور گردنه‌ای، دچار کولاک هستند، محورهای اهر، آزادراه تبریز زنجان و کلیبر از جمله این مناطق هستند. 34 نقطه هم دچار مه گرفتگی شدید هستند که محورهای ورزقان، هشترود، عجب‌شیر، مراغه و اسکو از این جمله‌اند.

علیزاده با اشاره به بسته شدن جاده‌های روستایی خاطرنشان کرد: جاده‌های 135 روستا در میانه، بستان‌آباد، هشترود، کلیبر، مراغه و اسکو به علت بارش برف سنگین مسدود شده اند که تلاش داریم محورهای ارتباطی این روستاها را برقرار کنیم.

وی از امدادرسانی به خودروهای درراه مانده هم خبرداد و گفت: شب گذشته 63 خودرو به علت بارش شدید برف قادر به حرکت نبودند که توسط عوامل راهداری امدادرسانی شدند. براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان بارش برف بعد از ظهر نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهدرای و حمل و نقل جاده‌ای استان توجه به هشدارهای راهداری و هواشناسی را  لازم دانست و عنوان کرد: رانندگان عزیز از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند، وسائل زمستانی خودو از جمله زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند و احتیاط را محور اصلی در تردد های خود قرار دهند، در برخی موارد با لاستیک نامناسب اقدام به مسافرت می کنند که باعث ایجاد مشکل می‌شود چراکه اکثرخودروهایی که دیشب گرفتار برف و کولاک شده بودند لاستیک خودروی مناسب نداشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز