خبرگزاری کار ایران

در دیدار با خانواده شهید غنیمت اژدری تأکید شد:

لزوم زنده نگه داشتن یاد قربانیان شیرازیِ سقوط هواپیما

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۸۸۶

اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در دیدار با خانواده یکی از قربانیان شیرازی حادثه سقوط هواپیما، بر ضرورت پاسداشت یاد و نام قربانیان این حادثه تلخ تأکید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز؛ اعضای شورای شهر با حضور در منزل بازماندگان خانم مهندس اژدری، ضمن ابراز همدردی با آن‌ها، یاد و خاطره‌ی این بانوی پرتلاش و خوش‌نام شیرازی را گرامی داشتند.

اعضای شورای شهر شیراز از دست دادن ده‌ها تن از چهره‌های علمی کشور در این سانحه را ضایعه‌ای بزرگ برای همه‌ی اقشار و ملت ایران عنوان کردند و با اظهار تأسف شدید، با بازماندگان این اندوه بزرگ اظهار همدردی کردند.

سید عبدالرزاق موسوی، سولماز دهقانی، قاسم مقیمی، نواب قائدی، نوذر امامی، علی ناصری، احمد تنوری، سینا بنی‌زمانی و لیلا دودمان به نمایندگی از شهروندان شیراز در منزل مرحوم اژدری حاضر شدند.

اعضای شورای شهر شیراز در این دیدار بر ضرورت پاس‌داشت یاد و نام این چهره‌ی پرتلاش و دیگر قربانیان شیرازی این سانحه تأکید کرده و از تصمیم‌گیری آتی شورای شهر در این خصوص خبر دادند.

حادثه‌ی تلخ و سفر بی‌بازگشت بانوی محیط زیستی شیراز

خانم غنیمت اژدری، با اصالتی قشقایی متولد شهر شیراز است و پس از پذیرش در مقطع دکترای رشته محیط زیست در دانشگاه کانادا، تحصیل خود را به تازگی در این کشور آغاز کرده بود.

وی از خبرنگاران حوزه محیط‌ زیست نیز به شمار می‌رفت.

این بانونی قشقایی، همچنین در زمینه استیفای حقوق ایلات و عشایر در مناطق مختلف استان فارس و کشور، کوشش‌های زیادی را انجام داده بود.

حوزه‌ی تحصیلی و تحقیقاتی خانم اژدری، منابع طبیعی و محیط زیست بود که پژوهش‌های اخیر این بانوی محقق پیرامون شرایط رویشی، پراکنش، خواص دارویی و صنعتی، شرایط اکولوژیکی مناسب رشد گیاه، تکثیر، ترکیبات و شیوه بهره‌برداری گیاه دارویی وشاء و نیز مکانیسم درآمدزایی این گونه‌ی گیاهی، از جمله ثمرات این تحقیقات بوده است.

خانواده دکتر اژدری؛ در دیدار با اعضای شورای شهر شیراز، مسؤولیت‌پذیری و عزت نفس را از جمله ویژگی‌های برجسته اخلاقی او و همچنین تلاش‌ها و خدمات پرشمارش را در زمینه محیط زیست از جمله دستاوردهای وجه علمی چهره او برشمردند.

وطن‌دوستی و حساسیت در دفاع از حقوق شهروندی ازجمله دیگر ویژگی‌هایی بود که از زبان حاضران در این دیدار مطرح شد. 

هواپیمای تهران – کی‌یف، صبح روز چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه سقوط کرد و 176 نفر را به کام مرگ کشاند.

صبح روز شنبه 21 دی‌ماه، ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان با صدور بیانیه‌ای اذعان کرد که سقوط این هواپیما در پی شلیک اشتباه موشک سپاه پاسداران و به صورت غیرعمدی رخ داده است.

چندی بعد نهادهای متولی، عنوان شهید را برای قربانیان ایرانی این حادثه‌ی تلخ برگزیدند.

شهید غنیمت اژدری پس از سفر اخیر به شیراز به منظور دیدار با خانواده خود، مانند ده‌ها مُحصل و چهره‌ی علمی دیگر کشورمان در مسیر بازگشت به دانشگاه کانادا، جان باخت و راهی سفر بی‌بازگشت شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز