خبرگزاری کار ایران

در دیدار با مسئولان فرآورده های کشاورزی شهرداری مطرح شد؛

انتقاد رئیس‌کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز از وضعیت کیفیت و قیمت میوه و تره بار شیراز

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۳۳۲

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد از وضعیت کیفیت و قیمت میوه و تره‌بار در کلان‌شهر شیراز، خواستار جدیت بیشتر مسؤولان در نظارت و حذف واسطه‌ها در مسیر تولید تا عرضه‌ی میوه و تره‌بار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، علی ناصری در دیدار با مسئولان سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از تنها میدان میوه و تره‌بار شهر، با ابراز نارضایتی از وضعیت میوه و تره‌بار اظهار داشت: واقعیت این است که وضعیت کیفیت و قیمت میوه‌ و تره‌بار در شهر ما، اصلاً مناسب و در شأن شهروندان نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید برای بهبود وضعیت چاره‌اندیشی شود، افزود: نظارت دائمی و دقیق بر میوه و تره‌بار از مرحله تولید تا عرضه می‌تواند جلوی سوداگری‌ها را بگیرد و به بهبود این وضعیت منجر شود.

ناصری یکی از دلایل گرانی میوه را حضور واسطه‌ها در مسیر تولید تا مصرف میوه دانست و بیان کرد: باید تلاش کنیم که با حذف واسطه‌ها، قیمت نهایی میوه و تره‌بار کنترل شود تا بیش از این به مردم فشار تحمیل نشود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز خواستار اجرای یک طرح ضربتی برای تأمین و عرضه‌ میوه با کیفیت و قیمت مناسب در شب عید شد و اضافه کرد: شهرداری شیراز می‌بایست با راه‌اندازی و فعال‌سازی بازارچه‌های ویژه به کنترل بازار میوه و تره‌بار به ویژه در آستانه‌ی عید نوروز کمک کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در ادامه با تأکید بر ضرورت تعیین تکلیف مجموعه مشاغل مزاحم در این کلان‌شهر، گفت: برای حمایت از مشاغل مفید و قانونی و همچنین برای تأمین امنیت همه‌جانبه‌ شهروندان، ساماندهی مشاغل مزاحم و خروج آنها از محدوده شهر ضرورت دارد.

ناصری همچنین خواستار جدیت در خروج کارخانه‌های آلاینده از شیراز به دلیل مباحث زیست‌محیطی شد و خاطرنشان کرد: هوای پاک و سالم یکی از مواهب شهرمان شیراز است که کوتاهی در حفظ آن، تهدیدی جدی و زیان‌بار برای آینده‌ خودمان و فرزندان‌مان در این شهر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز