خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد:

هیچ توجیهی برای جذب نکردن تسهیلات از مدیران نمی پذیرم/ استان فارس رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری در کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۴۵۴

استاندار فارس از دستگاه های اجرایی خواست در راستای جذب این تسهیلات تلاشی مضاعف به کار گیرند و اظهار کرد: هیچ توجیهی از مدیران دستگاه های اجرایی برای جذب نکردن تسهیلات پذیرفته نمی شود.

به گزارش ایلنا عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، عنوان کرد: در این جلسه چگونگی عملکرد دستگاه های اجرایی در بهره گیری از ظرفیت تبصره 18 قانون بودجه و میزان جذب تسهیلات و ایجاد اشتغال در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.

وی از دستگاه های اجرایی خواست در راستای جذب این تسهیلات تلاشی مضاعف به کار گیرند و اظهار کرد: هیچ توجیهی از مدیران دستگاه هایئ اجرایی برای جذب نکردن تسهیلات پذیرفته نمی شود.

استاندار فارس تصریح کرد: اقتصاد کشور به گونه ای تعریف شده است که باید به سمت تقویت هر چه بیشتر بخش خصوصی و تعاونی ها حرکت کنند.

رحیمی همچنین بر لزوم برگزاری جلسه رفع مغایرت های آمار عملکردهای تسهیلات تبصره 18 تاکید کرد و خواهان رفع این مغایرت تا جلسه آتی کارگروه شد.

 نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه در سطح کشور ایجاد 987 هزار شغل با تجهیز 45 هزار میلیارد تومان منابع مد نظر بوده است، عنوان کرد: سهم استان فارس از این میزان 4.8 درصد، معادل 2هزار میلیارد تومان است که به 7 دستگاه اجرایی اختصاص یافته و تاکنون قریب به 40 درصد به صورت میانگین جذب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی در استان را مثبت ارزیابی کرد و کاهش چشمگیر نرخ بیکاری استان از 16.9 در سال 91 به 7درصد در پاییز 98 را از نتایج این روند مثبت دانست و از رتبه دوم فارس در کاهش نرخ بیکاری در سطح کشور خبر داد.

استاندار فارس با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذاری در ایجاد اشتغال، خاطرنشان کرد: توجه به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری به علت نیاز به سرمایه کمتر و اشتغال زایی و ارز آوری بیشتر در استان فارس باید در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: باوجود تنگناها و مشکلات موجود، اقدامات موثری در این زمینه انجام شده و هم اکنون شاهد این هستیم که هر هفته یک مرکز بوم گردی در استان افتتاح می شود.

استاندار فارس رویدادهایی همچون ثبت شهرستان آباده به عنوان شهر جهانی منبت، نامزدی شیراز برای کسب عنوان شهر جهانی صنایع دستی و ثبت محورهای تاریخی هخامنشی و ساسانی را در تقویت صنعت گردشگری استان موثر توصیف کرد و از متولیان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خواست با انجام برنامه ریزی های مدون از این فرصت ها بهره گیری لازم را داشته باشند.

 وی به توسعه صنایع پایه در استان اشاره کرد و افزود: در سفر پیش روی رئیس جمهور به استان فارس طرح هایی با سرمایه گذاری های 15 هزار میلیارد، 7 هزار میلیارد و... در این حوزه به بهره برداری می رسد که به ازا هر یک شغل پایه بیش از 10 شغل غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز