خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

معاونت سیاسی استانداری باید پروژه ایجاد اردوگاه ماده 16 را آغاز کند/ لزوم تدابیر ملی برای مانایی جمعیت بومی

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۷۹۱

استاندار البرز گفت: مهاجران البرز بیشترین میزان اشتغال ایجاد شده در استان را از آن خود می کنند از این رو هر اندازه که در این بحث تلاش می شود با توجه به رشد 1.17 درصدی جمعیت مهاجران در استان، کافی نیست.

به گزارش ایلنا، عزیزالله شهبازی امروز در جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت استان، گفت: کرج یکی از 4 شهر جرم خیز کشور است و بعنوان یازدهمین استان پرجمعیت و پس از تهران مهاجرپذیرترین استان کشور است که حدود 6 درصد از آمار سرقت کشور نیز به این استان اختصاص دارد.

وی افزود: با توجه به آمارهای ارائه شده باید توجه ویژه ملی و استانی به البرز معطوف شود چراکه با توجه به استقرار زندان های بزرگ ملی در استان و تبعات اجتماعی این امر و همچنین حضور خانواده های آسیب پذیر بویژه در مناطق حاشیه نشین استان، بسیج استانی و ملی ضرورت دارد.

استاندار البرز اضافه کرد: اقدامات بسیاری در استان برای پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی صورت گرفته که اهم آن اشتغالزایی است و طبق آخرین آمارهای مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری البرز پاییز امسال 13 درصد اعلام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 3 درصدی داشته است.

وی گفت: مهاجران البرز بیشترین میزان اشتغال ایجاد شده در استان را از آن خود می کنند از این رو هر اندازه که در این بحث تلاش می شود با توجه به رشد 1.17 درصدی جمعیت مهاجران در استان، کافی نیست.

شهبازی افزود: ضرورت دارد در سایر استان‌های کشور نیز تدابیری ویژه برای مانایی جمعیت اندیشیده شود، از طرفی نیز ما نمی توانیم مانع ورود جمعیت به استان شویم و باید زیرساخت های لازم را برای آنها فراهم کنیم بنابراین نیازمند مساعدت ملی هستیم.

وی با بیان اینکه اشتغال، رونق تولید و زندگی در البرز جریان دارد، عنوان کرد: نیروی انتظامی 700 ماموریت دارد و باید تمامی دستگاه های مربوطه برای همراهی و هم افزایی در راستای کنترل و ساماندهی مسائل اجتماعی و فرهنگی، یاری رسان باشند.

وی با تاکید بر ضرورت آغاز پروژه اردوگاه ماده 16 استان، افزود: طی جلسه ای با دبیرکل ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر موفق به جذب اعتبار 500 میلیونی برای راه اندازی این اردوگاه شدیم ولی با توجه به عدم پیگیری از سوی مسئول مربوطه به این بخش، این اعتبار برگشت خورد و اکنون با رایزنی صورت گرفته دوباره موفق به جذب آن شدیم.

شهبازی ادامه داد: این بار باید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اهتمام ویژه ای وارد عمل شود و در سریع ترین زمان ممکن پروژه ایجاد اردوگاه ماده 16 البرز را آغاز کند.

وی گفت: باید به هشدارهایی که از آمارها دریافت کردیم توجه کنیم و هر چه زودتر تمهیدات لازم را برای کاهش آمار سرقت داشته باشیم.

استاندار البرز افزود: باید مصوبات این جلسه قابلیت اجرا داشته باشد و در نشست بعدی شاهد نتایج مثبت آن باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز