خبرگزاری کار ایران

وعده شورای شهر رشت به هنر‌دوستان گیلانی و کارگردان معروف:

ایجاد نمایندگی خانه سینما در رشت در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۸۸۹

در دیدار هنرمند و کارگردان مطرح کشور از شورای شهر رشت ، قرار شد مکانی برای ایجاد نمایندگی خانه سینما در رشت ،قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ارزش والای هنرمندان گفت: تاثیر بسزایی که هنرمندان  توسط هنر خود بر جامعه می گذارند ستودنی است. اعتقاد دارم هنرمندان و ورزشکاران از مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند. شورای شهر تمام تلاش خود را برای کمک به اعتلای هنر خواهدکرد.

اسماعیل حاجی پور در باره در اختیار قراردادن مکانی برای  ایجاد نمایندگی خانه سینما در شهر رشت خواستار ارائه لایحه آن به شورا شد و بیان کرد: حتی اگر این لایحه در شورا رای نیاورد خود به همراه دوستداران هنر گیلان مکانی را به همین منظور تهیه و در اختیار خانه سینما در آینده نزدیک قرار خواهد داد.
 
وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی در جامعه بیان کرد: در شرایطی قرار داریم که برخی از کارگران در شهرداری چند ماه حقوق نگرفتند و این تبدیل به یکی از دغدغه های مهم اعضای شورا شده است.
 
رضارسولی عضو شورای شهر رشت با اشاره به اهمیت و تاثیر هنرمندان بر روی اجتماع تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاثیر کار حرفه ای بر روی اجتماع است و این کار حرفه ای همان چیزی است که در بخش اجتماعی تاثیر به سزایی دارد.
 
وی هنرمندان رشتی را گوهرهای شهر رشت دانست و افزود: شهر رشت شهر اولین هاست و در فرهنگ نیز همین طور ،  برای همین  ایجاد اولین نمایندگی خانه سینما در شهر رشت بسیار ارزشمند است.
همایون اسعدیان رئیس هیات مدیره خانه سینما با اشاره به تلاش های خانه سینما در سال‌های گذشته برای اعتلای هنر نیز گفت : خانه سینما با تلاش های فراوان توانست تعداد اصناف خود را برای در بر گرفتن و حمایت از تعداد بیشتری از اقشار هنرمند از ۱۹ صنف به ۲۳ صنف افزایش داد. خانه سینما پس از وزارت ارشاد به عنوان یک نهاد مردمی در حوزه سینما فعالیت می کند.
 
وی یکی از اهداف مهم ایجاد نمایندگی خانه سینما در شهرهای مختلف را تمرکز زدایی و دسترسی همه هنردوستان به امکانات دانست و افزود: با ایجاد نمایندگی خانه سینما در شهر رشت هنرمندانی که در این شهر به شکل حرفه ای کار می کنند می توانند از امکاناتی مانند نمایش، سمینار، دوره های آموزشی با حضور اساتید برجسته و سرشناس برخوردار شوند.
 
 رئیس هیات مدیره خانه سینما با اشاره به اینکه در هر وقت به شهر رشت آمده موجب آرامش و حال خوب وی شده است،  افزود: چند شهر را برای ایجاد نمایندگی خانه سینما در اولویت قرار دادیم اما شهر رشت را به دلیل سبقه فرهنگی و وجود فرهیختگان در حوزه فرهنگی و شهر اولین‌ها بودن به عنوان اولین شهر برای این امر انتخاب کردیم  و امیدوارم این اولین مرکز بتواند حال بخشی از جوانان را خوب کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز