خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ورزقان و خاروانا:

طرح‌های افتتاح شده در سونگون، پروژه‌های متوقف در سال 92 بود

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۷۲۴

نماینده مردم ورزقان و خاروانا گفت: طرح‌های افتتاح شده در سونگون، پروژه‌های متوقف در سال 92 بود .

به گزارش ایلنا، رضا علیزاده نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به سفر وزیر صمت به ورزقان برای افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی اظهار داشت: پروژه‌هایی که دیروز در سفر وزیر صمت به بهره‌برداری رسید، آغاز مجدد طرح‌های توسعه‌ای مس سونگون بود.

وی گفت: طرح‌های افتتاح شده دیروز، همان پروژه‌هایی بودند که روند ساخت آن‌ها در سال 92 متوقف شده بود. طرح‌های ذوب، پالایش، اسیدسولفوریک و فاز 3 تلغیظ از جمله پروژه‌های توسعه‌ای مس سونگون هستند.

علیزاده خاطرنشان کرد: مواد اولیه بدون استفاده به صورت خام از منطقه خارج می‌شود، بنابراین سعی شده است با ایجاد طرح‌های مرتبط با مس، از خروج بی‌رویه فراورده‌های مسی به صورت خام جلوگیری شود. در همین راستا با بهره‌برداری از مجتمع‌های فرآوری، سالانه 100 هزار تن مس کاتد تولید خواهد شد.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا، با با اشاره به روند ساخت پتروشیمی خاروانا تصریح کرد: این پروژه در ابتدا با مشکل مکان‌یابی مواجه شده بود که روند مطالعه مکان این طرح اقتصادی دوباره به جریان افتاده است، چراکه در مجاورت منطقه حفاظت شده کیامکی قرار داشت، بنابراین باید مقررات زیست محیطی رعایت می‌شد تا از آسیب به زیست بوم این منطقه جلوگیری شود.

وی ادامه داد: پتروشیمی خاروانا، در حال حاضر مراحل اخذ مجوزهای مختلف و تائید صلاحیت سرمایه‌گذار داخلی را می‌گذراند. به همین خاطر بعد از صدور مجوز موافقت وارد مراحل اجرایی و ساخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز