خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین:

اساس کار مدیریت شهری عدالت محور و شهروند محور است

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۴۱۱

شهردار جدید قزوین عدالت محوری درتخصیص سرمایه و اعتبارات و سرانه های خدمات شهری و شهروند محور بودن را از مهم‌ترین برنامه های مدیریت شهری خود اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیاوش طاهرخانی در جلسه شورای معاونین و مدیران شهرداری قزوین با بیان این مطلب که حفظ جایگاه مجموعه مدیریت شهری، انجام کارهای منطقی و اثرگذار و پاسخگویی به مطالبات شهروندان از مهم ترین خواسته های مجموعه مدیریت شهری است، اظهارکرد: برای دستیابی به اهداف تعیین شده در امور شهری از یک ماه پیش با حفظ جایگاه افراد، موضوعات مختلف را در حوزه شهری رصد کرده و با شناخت موضوعات موثر و غیرموثر، دریافتم که باید روند انجام امور در چه بخش هایی استمرار یابد و در چه حوزه هایی باید خلاقانه و با بهره گیری از خرد جمعی به آن ها ورود و مشکلات را حل کرد.

طاهرخانی در خصوص بودجه شهرداری قزوین در سال ۹۹، افزود: در این راستا سیاست‌گذاری های ابلاغی وزارت کشور و شورای اسلامی شهر قزوین جمع بندی شده است تا با ارائه راهکارهای موثر و عملی و بهره گیری از مدیریت پنجره وار در تنظیم بودجه موفق عمل کنیم.

شهردار قزوین با تأکید بر این مطلب که باید شهر را بشناسیم تا گام های بلند و عملی در مسیر اداره امور برداشته شود، بیان کرد: باید انسجام و وحدت در کارها و برخورداری از نگاه کارشناسانه، مدیرانه و خلاقانه محور انجام امور شهری باشد.

وی بر ضرورت تکریم ارباب رجوع اضافه کرد: عدالت محوری درتخصیص سرمایه و اعتبارات و سرانه های خدمات شهری، پاسخگویی و شفافیت از موضوعاتی است که باید به آنها بیش از پیش توجه کرد.

شهردار قزوین  در ادامه خاطرنشان کرد: هیچ دستگاه و ارگانی نباید با شهرداری در چالش باشد و باید برقراری تعامل سازنده با همه دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار گیرد.

امانتداری، ایمان به کار، صداقت در انجام امور، پاسخگویی و پذیرش اشتباه، کار مقتدرانه در چارچوب قانون، تقویت نیروی انسانی، ایجاد نشاط و شادابی در شهر و توجه به مطالبات منطقی و اصولی از دیگر مواردی بود که شهردار قزوین در این جلسه بر ضرورت آنها تأکید کرد.

طاهرخانی خطاب به معاونان و مدیران شهرداری قزوین اعلام کرد: باید شهروند محور بودن در دستور کار قرار گیرد و از طرفی با برنامه ریزی کارهایی انجام شود که خروجی قابل قبولی داشته باشد؛ در غیر این صورت آب در هاون کوبیدن است.

وی با بیان تفاوت میان اقتصاد مقاومتی و ریاضتی عنوان کرد: در اقتصاد مقاومتی کاهش موازی کاری ها و کاهش هزینه های زاید مد نظر است که باید به این موضوعات توجه ویژه‌ای داشت.

شهردار قزوین یادآور شد: ساماندهی مشاغل، توجه به حمل و نقل عمومی، نظارت بر زیرمجموعه، مدیریت منابع، تعریف کدهای درآمدزا در بودجه، تقدم عابرپیاده بر سواره، اعتبارسازی و اعتمادسازی، دست پاکی، حمایت از اجرای پروژه های درآمدزا، اخلاق مداری، جدیت در کار، تدبیر و همدلی میان شورا و شهرداری و قانونمداری از مهم‌ترین مواردی است که توجه به آنها  برای معاونان و مدیران شهرداری ضروری است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز