خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

اختصاص 8500 میلیارد تومان در حوزه ناوگان حمل و نقل کشور/ قزوین پایلوت بازسازی اتوبوس‌های فرسوده/ ارسال نیرو و تجهیزات به خوزستان

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۸۶۵

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: امسال حدود 8500 میلیارد اوراق مشارکت برای حمل و نقل ریلی، عمومی و غیره پیش‌بینی شده که در سه نوبت پرداخت می‌شود.

مهدی جمالی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین در پاسخ به این سئوال که آیا افزایش نرخ بنزین در نوسازی و ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی خللی ایجاد نکرده و در خصوص اتوبوس‌های فرسوده که هم از لحاظ جانی و هم آلودگی هوا مشکلی ایجاد نکنند، تدابیری اندیشیده شد، اظهار کرد: حجم استفاده از حمل و نقل ریلی و استقبال مردم از حمل و نقل عمومی خیلی بیشتر شده و طی سال‌های اخیر، اقدامات خوبی در کلانشهرها در این زمینه صورت گرفته که تداوم هم دارد.

وی افزود: امسال حدود 8500 میلیارد اوراق مشارکت برای حمل و نقل ریلی، عمومی و غیره پیش‌بینی شده که در جلسه اخیری که با معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، مقرر شد حدود 3000 میلیارد تومان در حوزه بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور در سه نوبت پرداخت شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور ادامه داد: 50 درصد از 3000 میلیارد تومان به شهرداری تهران و مابقی به شهرداری‌های مراکز استان‌ها اختصاص داده می‌شود این در حالی است که 2000 میلیارد تومان در قالب تسهیلات برای بازسازی اتوبوس‌های فرسوده اختصاص می‌یابد که شهر قزوین به عنوان پایلوت این موضوع تعیین شده است.

خوزستان یک مشکل دیرینه در زمینه فاضلاب دارد

جمالی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که با توجه به سیل ابتدای امسال و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته چرا خسارت بسیاری به خوزستان وارد شده، توضیح داد: خوزستان یک مشکل دیرینه در زمینه فاضلاب دارد که وزارت نیرو با جدیت، پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار داده و از سوی وزارت کشور هم تاکیدات لازم صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اهواز طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی را تهیه کرده  که با بضاعت اندک نمی‌تواند نسبت به اجرای این طرح اقدام کند و نیاز به مبالغ بسیار زیادی است که پیگیر مساعدت‌ها در این زمینه هستیم.

ارسال نیرو و تجهیزات به خوزستان

این مقام مسئول در خصوص رفع مشکل منطقه کوت عبدالله اهواز تصریح کرد: از تهران و استان‌های همجوار استان خوزستان تجهیزات مورد نیازی که استاندار و معاون عمرانی استانداری خوزستان و مسئولان کوت عبدالله اعلام کرده بودند، به این منطقه ارسال شده و به زودی مشکل این منطقه رفع می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: برای کمک به مشکلات آبگرفتگی شهر اهواز از شهرهای اطراف، تجهیزات مختلفی جهت مکش آب در اهواز مشغول به کار هستند اما به دلیل حجم بالای آب‌گرفتگی از شهر تهران نیز صبح امروز ۳۶ نفر از پرسنل آتش نشانی به همراه ۱۵ دستگاه خودروی سنگین و سبک و تجهیزات مورد نیاز به اهواز اعزام شده‌اند.

جمالی‌نژاد ادامه داد: 15دستگاه خودرو شامل جرثقیل، آنگلو تک‌کابین، نورافشان ایسوزو با مولد برق دیزل، خودروی AF نجات سنگین و خودروهای مختلف دیگر به استان خوزستان ارسال شده است.

وی مطرح کرد: تجهیزات ارسالی به خوزستان هم حدود 200 دستگاه در حوزه فاضلاب  شامل انواع پمپ‌ها و بند لوله آب و  تاکی واکی و غیره می‌شود.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز