خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر کشور در قزوین بیان کرد:

امروز زیرساخت داریم اما اعتماد مردم خدشه دار شده است/ مهمترین چالش و تهدید جدی کشور ایجاد گسل میان مردم است

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۸۴۶

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: مهمترین چالش و تهدید جدی کشور ایجاد گسل میان مردم و حاکمیت و بی اعتمادی به مسئولان است که مدیران شهری در رفع این تهدید موثرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مراسم معارفه شهردار جدید قزوین با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور، جمالی‌پور استاندار، معاونان استاندار، محمد قاسمی دادستان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و شهرداران در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

مهدی جمالی نژاد در مراسم معارفه گفت: در مسیر توسعه شهرها و روستاهای استان حمایت لازم را خواهیم کرد تا رضایت مردم جلب شود زیرا امروز هدایت و راهبری شهرها سخت شده است.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی نیازمند نگاه نو و خلاقانه در مسیر توسعه شهرها هستیم و در این راه رکن اول موفقیت در کارها وجود همکاری خوب و ایجاد یک انسجام در شهرداری و شوراست.

رئیس سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌های کشور یادآور شد: تنظیم مناسبات با حاکمیت و مردم، در شهرداری‌ها به عنوان خاکریز اول مطالبات مردم اهمیت بسزایی دارد و در مجموعه‌ای که باید بیش از ۳۷۰ نوع کار و خدمات ارائه شود این رکن اساسی است.

جمالی نژاد افزود: در تنظیم مناسبات با همکاران باید شایسته سالاری و چابک سازی مورد توجه جدی قرار گیرد و شهردار نباید دنبال بزرگ کردن مجموعه خود و افزایش هزینه‌ها برود.

وی اظهار داشت: داشتن ساز و کارهای شفاف مهم است و اگر می‌خواهیم جلوی تخلف را بگیریم باید فرآیندهای اداری کوتاه، شفاف و کارآمد باشد.

جمالی نژاد گفت: ارتقا تسهیلات رفاهی کارکنان هم باید در اولویت کار شهرداران باشد و در این میان همدلی و همراهی با شورای شهر بسیار اهمیت دارد زیرا امروز تعامل به موفقیت در کارها کمک می‌کند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: شوراها در امنیت ملی کشور نقش مهمی دارند و اگر شهرداری‌ها کار خود را درست انجام دهند و رضایت عمومی را جلب کنند حس تعلق مردم به محلات و شهر و استان بالا می‌رود و اگر سرمایه اجتماعی تقویت شود امنیت هم بیشتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: تنظیم مناسبات با حاکمیت برای شهرداران اهمیت ویژه ای دارد و اگر بتوانید با دستگاه‌ها تعامل کنید موفقیت‌ها بیشتر می‌شود و در این زمینه توصیه می‌کنیم ارتباط بیشتری با مراکز علمی و دانشگاهی داشته باشید زیرا امروز ما به دنبال شهرهای کارآفرین، نوین و خلاق و کارآمد هستیم که با کمک مراکز علمی این مهم محقق می‌شود.

جمالی نژاد یادآور شد: در برنامه سوم موضوع مدیریت واحد شهری دیده شده ولی با گذشت یک دهه هنوز این امر میسر نشده چون بدنه شهرداری‌ها آماده این کار نیستند و دستگاه‌های اجرایی هم مقاومت می‌کنند لذا ما مدیریت هماهنگ شهری را تعریف کردیم تا گام به گام در این مسیر جلو برویم.

وی اعتمادسازی و همراهی مردم در امور را رمز موفقیت و پیشبرد کارها دانست و اظهار داشت: وقتی ۲۴ استان کشور درگیر سیل شدند حضور همه مردم تسکین بخش بود و امروز هم باید بتوانیم مشارکت و اعتماد عمومی را پشتوانه خود کنیم در غیر این صورت مشکل خواهیم داشت.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور اضافه کرد: درست است که ما نوسان قیمت و تحریم و زلزله و سیل و ده‌ها مشکل را داشته ایم ولی هیچکدام از آنها بحران و تهدید نیست اما گسل بین مردم و حاکمیت و دور شدن مردم از مسئولان و بی اعتمادی به مدیران و نظام بزرگترین چالش و تهدید است که باید آن را جدی بگیریم.

وی گفت: در گذشته زیرساخت نبود ولی اعتماد بود و امروز برعکس شده؛ زیرساخت داریم اما اعتماد مردم خدشه دار شده که مدیران شهری در تقویت اعتماد عمومی و جلب رضایت مردم و همراه کردن آنها با حکومت با خدمت رسانی می‌توانند نقش آفرین باشند.

جمالی نژاد از قزوین به عنوان یک شهر ویژه یاد کرد و اظهار داشت: در حاکمیت نگاه به شهر قزوین متفاوت است و جایگاه تاریخی و با اصالتی که این شهر دارد می‌تواند در عرصه بین المللی نقش آفرین باشد.

وی از شهردار قزوین خواست با اعتماد سازی، برنامه ریزی دقیق و اصولی و شناسایی منابع جدید درآمدی و فعال کردن ظرفیت‌های شهری در مسیر توسعه گام بردارد زیرا توسعه واقعی شهر با یک جهاد پاسخگویی محقق می‌شود.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات محمد درافشانی سرپرست شهرداری قزوین، سیاوش طاهرخانی به عنوان شصت و سومین شهردار قزوین معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز