خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری هفته حمل و نقل مطرح شد :

تشریح رویداد ملی« قصه آدم و هوا 2 »

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۵۶۰

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به مناسبت هفته حمل و نقل به تشریح رویداد « آدم و هوا 2 » در جمع خبرنگاران پرداخت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، داریوش امانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان به مناسبت هفته گرامیداشت حمل و نقل به میان خبرنگاران آمد و وضعیت حمل و نقل شهر اصفهان را همراه با معاونین خود به تشریح پرداخت.

امانی که کمتر از یک هفته است سکان هدایت معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان را در دست گرفته است، یکصد و پنجاه برنامه از پیش برنامه ریزی شده این معاونت را با عنوان رویداد « آدم و هوا 2» با محور 33 روز رویداد های زیرساختی، فرهنگی و آموزشی در حوزه حمل و نقل و ترافیک بیان کرد.

** نیاز به احیا و بازسازی داریم

امانی در ابتدای صحبت خود ضمن گرامیداشت هفته حمل و نقل با بیان اینکه حمل و نقل شهری نیاز به بازسازی و بازنگری دارد، تصریح کرد: متاسفانه با وضعیت بد آب و هوایی که این روزها شاهد آن هستیم باید بازنگری هایی در برنامه های حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و حتی دیگر کلان شهرها بوجود بیاید و مسئولان اهتمام جدی تری به این موضوع داشته باشند.

وی افزود: امروز می بینیم با گسترش روند شهرنشینی و استفاده بی رویه از خودرو بخصوص وسایل نقلیه تک سرنشین همچنین دود زا وضعیت خطرناکی در آب و هوای کلان شهرها بخصوص اصفهان پدید آمده است و بایستی به اصلاح این معضل پرداخته شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان که پیش از این مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور کشور را برعهده داشت، در ادامه متذکر شد: اگر کلیه پالایشگاههای به طور منظم به تولید بنزین بپردازند روزانه بیش از یکصد و پنج میلیون لیتر سوخت در کشور تولید می شود که متاسفانه بیش از 90 میلیون لیتر آن روزانه در کشور مصرف می شد و این مساله در حال ایجاد فاجعه بزرگی در کشور بود که هم اکنون تبعات آن را مشاهده می کنید.

امانی یادآور شد: برای جلوگیری از استفاده بی رویه سوخت در کشور باید بخش حمل و نقل عمومی تقویت شود و این مساله جز با درایت مردم و مسئولین امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: زمانی که فردی می تواند از وسیله حمل و نقل عمومی در اصفهان برای تردد استفاده کند پس لازم نیست که خودروی شخصی را برای عبور و مرور در شهر استفاده کند.

این معاون تاکید کرد: شهرداری با همکاری پلیس راهور شهرستان اصفهان درصدد است با اجرای « قصه آدم و هوا 2» با ایجاد محدودیت های ترافیکی در شهر از درب منزل به توسعه حمل و نقل عمومی کمک کرده و شهر را از فاجعه بزرگ زیست محیطی نجات دهد.

وی تصریح کرد: قرار بود اقدامات امسال در راستای قصه آدم و حوا از نظر کمی و کیفی متفاوت‌تر از سال گذشته برگزار شود.

وی اظهارداشت: سال گذشته این رویداد در ستاد شهرداری مرکزی رخ داد اما امسال با اعلام فراخوان شهرداران مناطق ۱۵ گانه دعوت به عمل آمد.

امانی بیان کرد: سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ رویداد طی ۳۳ روز برگزاری قصه آدم و حوا ارایه شد اما برای امسال ۱۵۰ رویداد اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: بنا شد از همه ظرفیت‌ها در راستای رویداد آدم و حوا استفاده کنیم، بحث حمل و نقل و ترافیک تک بعدی نیست بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌های درگیر با حمل و نقل و ترافیک بهره مند شویم.

** بودجه است اما اتوبوس برای خرید نیست

احمد زند آور رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این نشست بیان کرد: هرچند با توجه به نوسانات قیمتی نمی‌توان بودجه درستی را برای خرید اتوبوس‌ها اعلام کرد اما مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوس‌ها و بخشی برای افزایش خطوط بی آرتی در زیر ساخت محقق خواهد شد.

 

وی گفت:  بازسازی اتوبوس‌های فرسوده آغاز شده و نزدیک به ۲۵۰ دستگاه در حال بازسازی است.

زندآور تصریح کرد: نزدیک به ۸۰ کیلومتر خط بی آرتی داریم و قرار است در سال ۹۹ به صد کیلومتر افزایش یابد که تحقق این مهم نیازمند برنامه‌ریزی در بخش زیرساخت و ناوگان است.

رئیس کمسیون حمل و نقل شهرداری اصفهان افزود: قرار است با پیگیری‌های صورت گرفته خطوط حمل و نقل عمومی برای دسترسی بهتر و سریع تر مردم گسترش پیدا کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه۵۰۰ هزار نفر جابه‌جایی مسافر با ناوگان اتوبوسرانی داریم در بخش تاکسیرانی هم به همین میزان است.

زندآور عنوان کرد: در بخش مترو نزدیک به ۹۰ هزار نفر جابه‌جا می‌شوند که با افزایش لوکوموتیوها به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید./

داوود شیخ جبلی

 

 

انتهای پیام/
داوود شیخ جبلی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز