خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبرداد:

آتش‌سوزی تالاب بین المللی هامون مهار شد/ نصب دوربین مداربسته برای کنترل تالاب

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۲۳۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان از مهار آتش‌سوزی در تالاب بین المللی هامون پس از گذشت ۲۴ ساعت خبرداد.

به گزارش ایلنا، وحید پورمرادیان در این باره گفت: آتش‌سوزی در تالاب بین المللی هامون که از عصر دوشنبه آغاز شده بود پس از  ۲۴ ساعت با تلاش نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و ستاد بحران فرمانداری هامون دیشب مهار شد.

پورمردان افزود: ماموران محیط زیست به محض اطلاع از آتش‌سوزی در این تالاب بین‌المللی، بلافاصله به محل حادثه اعزام و آتش را مهار کردند اما مجددا در سه نقطه دیگر آتش شعله‌ور شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان عنوان کرد: این منطقه اکثرا پوشیده از نی بود و نی‌ها از پایین در آب بوده و فقط  از بالا در حال سوختن بودند که این امر دسترسی را سخت‌تر می‌کرد اما باران خوبی که امروز شروع به باریدن در تالاب کرد ، کمک کرد تا آتش خاموش شود.

پورمردان عامل وقوع این آتش سوزی را اقدام عمد نیروی انسانی اعلام کرد و افزود: معمولا این گونه آتش سوزی‌ها در تالاب هامون به صورت عمدی انجام می‌شود زیرا گمان می‌کنند تا با آب جدیدی که به تالاب می‌آید گیاهان جدیدی رشد می‌کنند. 
 
وی گفت: قرار است با همکاری نیروی انتظامی و نصب دوربین مداربسته توسط محیط زیست در تالاب بین‌المللی هامون از این گونه خسارت‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز