خبرگزاری کار ایران

با توافق میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر؛

بازارچه صنایع دستی در قوچان ایجاد می شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۱۴۵

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قوچان از ایجاد بازارچه صنایع دستی در این شهر خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، جواد رجبی با بیان این مطلب گفت: پیرو تفاهمنامه وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و شورای عالی استان‌ها جلسه ای با رجائی نیا فرماندار شهرستان، زیرک رئیس شورای اسلامی شهر قوچان ، پیشیار شهردار ، رجبی مدیر میراث فرهنگی و نماینده هنرمندان شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد 10 باب مغازه هر کدام به متراژ حدود 50 متر مربع، که متعلق به شهرداری است، به مدت 6 ماه رایگان در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار گیرد.

رجبی با بیان این که این مغازه ها درکنار اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قرار دارد، گفت: پس از پایان مدت 6 ماه نیز به صورت نقد واقساط در اختیار هنرمندان به عنوان مالک مغازه ها قرار گیرد .

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قوچان با بیان این که تا 10 روز آینده این بازارچه صنایع دستی راه اندازی خواهد شد،یادآورشد:مغازه های موجود در مسیر ورودی شهرستان قرار دارد و با واگذاری این مغازه ها به هنرمندان، علاوه بر حمایت از هنرمندان صنایع دستی، تلاش می کنیم صنایع دستی قوچان به عنوان سوغات  ارائه شود.

گفتنی است، شهرستان قوچان داری 135 اثر شناسائی شده که تعداد 45 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز