خبرگزاری کار ایران

کارشناسی سازمان هواشناسی خبر داد:

آغاز بارندگی از عصر امروز در اغلب نقاط کشور/ تهران امشب بارانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۴۰۲

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمدی کارشناس سازمان هواشناسی گفت:​ نقشه‌های هواشناسی، نشان می‌دهد سامانه بارشی از سمت جنوب وارد کشور شده و بسیاری از مناطق جنوبی از جمله جزایر، استان‌های فارس و بوشهر را تحت تاثیر قرار داده است.

احمدی افزود: به تدریج این سامانه بارشی تقویت می‌شود و گستره وسیعی از کشور را در بر می‌گیرد که در نتیجه سکون و پایداری آب و هوا تغییر خواهد کرد.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد:​ از ساعات عصر امروز بارندگی منجر به کاهش آلودگی هوا در بیشتر نقاط کشور می‌شود.

احمدی ادامه داد: بر اساس آخرین اخطار صادر شده در مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، اوج و شدت بارش‌ها در بخش‌هایی از جنوب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس و مرکز کشور خواهد بود و بر این اساس در برخی نقاط خوزستان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، جزایر جنوبی و به تدریج در شرق کشور وقوع بارش‌های پراکنده به همراه تگرگ و وزش باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: بارش‌ها منجر به آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها می‌شود ضمن این که بارش برف هم اختلالاتی در نواحی کوهستانی کشور ایجاد می‌کند.

احمدی گفت: ​از فردا در شرق کشور هم بارندگی آغاز می‌شود و در تهران، البرز، استان مرکزی، سمنان و قم می‌رسد و در استان‌های ساحلی دریای خزر هم بارندگی خواهیم داشت.

وی افزود:​ این سامانه بارشی تا پایان هفته در کشور فعالیت خواهد داشت ضمن اینکه همراه با کاهش دما خواهد بود.

کارشناس هواشناسی درباره شرایط آب و هوایی پایتخت گفت: در تهران از امشب احتمال بارندگی وجود دارد و دمای هوا امروز در گرمترین زمان به ۱۰ الی ۱۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز