خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

یارانه انرژی در کشور به بدترین شکل ممکن تقسیم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۱۴۸

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه هایی که در سوخت می‌دهیم در واقع به طور غیرعادلانه تقسیم می‌شود.

حمید گرمابی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در نیشابور گفت: اکنون دولت ١٣٠٠ هزار میلیارد تومان یارانه انرژی در کشور به صورت پنهان به مردم اختصاص می‌دهد که در حال حاضر به بدترین شکل ممکن تقسیم می‌شود. 

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح افزایش بنزین با این شکل و همچنین شرایط اجرایی کردن اصلا درست نبود، طبقات بالا بیشترین سهم و طبقات ضعیف جامعه کمترین سهم را می‌برند اما با برنامه ریزی و یک سیستم توزیع مناسب بین دهک های پایین که نیاز بیشتری دارند این امر باید تصحیح شود. 

گرمابی با اشاره به مشکلات اجرایی کردن افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: این چنین طرح ها باید زمانی که وضعیت اقتصادی کشور مناسب است انجام شود اکنون در این شرایط موقعیت مناسبی نیست، اگر این قانون طی سال ها به تدریج انجام می‌شد با مشکلی روبرو نمی‌شدیم، قانونی که اجرا نشده است.

وی اعلام کرد: باید در این طرح از قبل اطلاع رسانی و بسترسازی صورت می‌گرفت علاوه بر آن کارشناسی بیشتری انجام می‌شد و با شیب کمتری که طبق برنامه توسعه در نظر داشت با یک شیوه مناسب صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: در نتیجه با توجه به زمان نادرست، شیب تند و عدم فرهنگ سازی مشکلات عدیده ای به وجود خواهد آمد در صورتیکه روند کلی باید به این سمت باشد منتها با فاصله زمانی کاملا حساب شده و با شیب ملایم در دراز مدت عملی می شد همچنین مردم باید در جریان باشند که چرا این افزایش قیمت رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه یارانه هایی که در سوخت می‌دهیم در واقع به طور غیرعادلانه تقسیم می‌شود، بیان کرد: اغلب کارشناسان معتقد هستند با افزایش درآمد متوسط مردم این اقدام باید به تدریج و همگام با افزایش درآمد مردم انجام می‌گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه افزایش قیمت بنزین چه میزان از کسری بودجه را تأمین می‌کند، خاطرنشان شد: این طرح در کسری بودجه زیاد مؤثر نخواهد بود اما بی تأثیر هم نیست و بستگی به میزان صرفه جویی دارد و نباید این امر هدف اصلی باشد.

وی با اشاره به افزایش قیمت بنزین و بحث انتخابات اذعان داشت: در شرایط فعلی قطعا تمام توجهات به برگزاری انتخابات است و امیدواریم بتوانیم حضور حداکثری مردم را داشته باشیم و شرایطی که با افزایش قیمت بنزین ایجاد شد همه می دانیم که صندوق انتخابات تنها مسیر ایجاد اصلاح و تغییر کشور است. 

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اظهار امیدواری از مشارکت مردمی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه آحاد ملت به این امر مهم توجه دارند و ما هم باید به جایی برسیم که با سعه صدر حرف همه را بشنویم، باید بدون آسیب به اموال خصوصی و عمومی حرف‌مان را بگوییم؛ همچنین مردم را از اغتشاشگران جدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز