خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استان خبر داد:

دریافت حدود 8 هزار نفر شهروند قزوینی از بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۰۲۱

مدیر کل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: قزوین رتبه دوم کشور را در خصوص شیوع حوادث کار دارد و حدود هشت هزار نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سیروس نصیری روز یکشنبه در همایش سه جانبه گرایی بنگاه‌های اقتصادی با محوریت آموزش در حوزه‌های حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری افزود: در طول هشت ماه قریب به سه هزار شغل برای بیمه بیکاری ناشی از کارافتادگی تایید شد و کارشناسان و بازرسان این سازمان هرجا که موضوع کارگر باشد حضور خواهند داشت.

 مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین افزود: بیمه بیکاری امروز از حالت ابزاری به هدف تبدیل شده که این موضوع مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

نصیری افزود: بیش از یک سوم جمعیت بازنشسته استان در بحث مشاغل سخت و زیان آور هستند ولی یکی از معضلات ما استفاده از بازنشستگان در مشاغل دیگر است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مکانیزه سازی فضای کارفرمایی استان، اضافه کرد:طی سال‌های اخیر اقدامات زیادی در این خصوص انجام شده و این سازمان در بحث مکانیزه سازی جزو پیشروترین سازمان‌ها است.

این مسئول گفت:امروزه در سایه اقدامات انجام شده، سازمان تامین اجتماعی با ۶ سال گذشته قابل مقایسه نیست و لیست کارفرمایان تا ۹۰ درصد به صورت سامانه‌ای و الکترونیکی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد:با توجه به هزینه‌های سنگین ابلاغ دستی، امروزه همه ابلاغ‌های تامین اجتماعی به صورت الکترونیک و حدود ۷۰ درصد به صورت ایمیلی ارسال می‌شود و در آینده نزدیک در قزوین به عنوان سومین استان کشور نیازی به تشکیل پرونده فیزیکی نخواهد بود.

نصیری گفت:این اقدامات برای ۲۴۳ هزار بیمه شده و ۷۳ هزار مستمری بگیر و بازنشسته انجام شده و قزوین تنها استانی است که رابطان همه کارگاه‌ها تحت آموزش تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز