خبرگزاری کار ایران

بابایی به ایلنا خبر داد:

طرح نظام ارجاع الکترونیک در روستاهای آبیک کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۸۴۶۵۱۲

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک از اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک در مراکز درمانی روستاهای این شهرستان خبر داد.

محمد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: تمام مقدمات اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک در مراکز درمانی شهر خاکعلی و 4 مرکز درمانی روستاهای زیاران، قشلاق، کوندج، ناصرآباد شهرستان آبیک فراهم شده است.

وی افزود: در این مراکز حدود 29 هزار نفر تحت پوشش پرونده الکترونیکی سلامت هستند که شامل حدود 90 روستا و شرکت‌های دارای سکنه می‌شود.

اجرای طرح ارجاع الکترونیک در 3 سطح

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک ادامه داد: خدمات طرح نظام ارجاع الکترونیک در سه سطح  به مردم روستاها ارائه می‌شود؛ در سطح نخست بیمار باید به پزشک مرکز جامع خدمات سلامت در روستا مراجعه کند، در سطح دوم  در صورت تشخیص پزشک مرکز، برای بیمار در یکی از بیمارستان‌های دولتی یا کلینیک‌های ویژه به صورت الکترونیکی نوبت‌دهی صورت می‌گیرد.

بابایی اضافه کرد: در سطح سوم و در صورت تشخیص متخصص بیمار به فوق متخصص ارجاع داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمار در صورت مراجعه به پزشک مرکز جامع خدمات سلامت  روستا می‌تواند با تعرفه دولتی از خدمات بیمارستان‌های دولتی یا کلینیک‌های ویژه بهره‌مند شود اما در صورتی که به مرکز درمانی مراجعه نکند در صورت مراجعه به بیمارستان دولتی یا کلینیک‌های ویژه باید هزینه درمان را از جیب خود هزینه کند.

این مسئول اذعان کرد: در طرح نظام الکترونیک در مراکز درمانی روستاهای شهرستان آبیک ارجاع کاغذی و فیزیکی حذف شده اما در موارد اورژانسی فردی از روستا نیاز به خدمات داشته باشد، به سیستم نظام ارجاع الکترونیکی نیاز ندارد و با تعرفه دولتی به وی خدمات ارائه می‌شود.

حل 70 تا 80 درصد مشکل مردم با مراجعه به پزشک

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک افزود: خدمات به اهالی روستاهای شهرستان آبیک در سه سطح نظام ارجاع الکترونیک در زمینه خدمات تشخیصی، درمانی و بستری است.

بابایی مطرح کرد: بین 70 تا 80 درصد از مشکلات مردم توسط پزشک عمومی حل می‌شود و بر اساس نیازسنجی این پزشک، به متخصص ارجاع داده می‌شوند.

وی لازمه بهره‌مندی مردم روستاهای شهرستان آبیک از طرح مذکور را مراجعه به خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت  روستاها دانست و افزود: با اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک در مراکز درمانی در شهر خاکعلی و روستاهای شهرستان آبیک علاوه بر کاهش بار مالی بر مردم و دولت، مردم برای دریافت نوبت از بیمارستان‌های دولتی ای کلینیک‌های ویژه از سردرگمی خارج می‌شوند، به موقع در مراکز مذکور حضور یافته و در وقت آنها هم صرفه‌جویی می‌شود.

طبق تاکید این مسئول، با توجه به اینکه طرح قرار است در شهر آبیک هم طرح نظام ارجاع الکترونیکی اجرا شود، لازم است شهروندانی که نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت در پایگاه‌های بهداشتی اقدام نکرده‌اند در اسرع وقت پرونده تشکیل دهند تا از خدمات این طرح بتوانند بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز