خبرگزاری کار ایران

پس از گذشت ۲۵ روز ؛

جوان ناشنوا و گمشده ایلامی به کشور بازگشت/ ورود به ایران از طریق مرز دوغارون

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۲۵۷

جوان 17ساله ایلامی که 25 روز پیش به علت نداشتن مدارک هویتی دستگیر و به افغانستان منتقل شده بود، عصر امروز از طریق مرز دوغارون وارد ایران شد.

به گزارش ایلنا، فرمانده انتظامی تایباد گفت: این جوان ناشنوا 22 آبان 98 به قصد سفر به مشهد و زیارت بارگاه امام رضا(ع) راهی مشهد مقدس می‌شود اما در استان لرستان به عنوان تبعه بیگانه به اشتباه دستگیر و به اردوگاه مراقبتی ابراهیم آباد استان مرکزی و سپس به استان قم منتقل می‌شود.

سرهنگ قربانی افزود: این فرد برای انتقال به افغانستان به اردوگاه شهید مطهری شهر سفید سنگ فریمان سپرده می شود.

وی ادامه داد: با شروع تحقیقات از سوی خانواده این فرد گمشده و ارائه مدارک هویتی مشخص می شود این فرد 28 آبان 98 از طریق مرز دوغارون وارد کشور افغانستان شده است.

وی تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده و روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و افغانستان این فرد بعد از سپری کردن چند روز در افغانستان در نهایت در شهر هرات به مقامات ایرانی مستقر در کشور افغانستان و شهر هرات سپرده می شود.

وی ادامه داد: بازگشت این فرد با همکاری نیروی انتظامی استان، مرزبانی، برخی از نهادهای امنیتی و رابطین ایرانی در افغانستان انجام شد.

روزانه بیش از هزار و 500نفر از اتباع غیرمجاز افغانستانی از طریق مرز دوغارون وارد افغانستان می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز