خبرگزاری کار ایران

آمادگی یزد برای مدیریت بحران شیوع آنفلوآنزا در استان

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۰۹۶

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه خط قرمز و محدودیتی در حفظ ایمنی و سلامتی مردم استان نداریم گفت: آمادگی برای مدیریت بحران در خصوص آنفلوآنزا ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد ترحمی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استا‌ن با اشاره به ‌شیوع بیماری آنفلوآنزا در سطح کشور و استان، ‌توجه به این بیماری را دغدغه همگانی دانست و گفت: باید با اطلاع رسانی دقیق و به موقع، پیشگیری و فرهنگ سازی در همه مباحث مرتبط با سلامت شرایط ثابتی در استان ایجاد کنیم و از ‌ایجاد جو روانی و احساس ناامنی در عین اینکه اعلام هشدار می‌شود، جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در حفظ ایمنی و سلامت مردم هیچ ‌خط قرمز و محدودیتی نداریم و حفظ سلامت جامعه وظیفه همه دستگاه‌ها، نهادها و پرسنل استان است و به وظیفه یک دستگاه و فرد مربوط نمی‌شود.

‌ترحمی افزود: همه باید در رابطه با سلامت مردم استان و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا احساس مسئولیت نمایند و به اصطلاح پای کار باشند و بی تفاوتی در این رابطه از هیچ دستگاه و فردی پذیرفته نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: در حوزه پشتیبانی و تامین دارو باید خلاها و نواقص در بخش بهداشت و درمان و کمبودها به مرکز و وزارت بهداشت و درمان اعلام شود زیرا استان یزد در حوزه درمان علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم به بخش قابل توجهی از هموطنان در استان‌های مجاور و مهاجرین نیز خدمت‌رسانی می‌نماید.

وی ادامه داد: در کنار همه این مسائل آمادگی برای مدیریت بحران ضروری است و نظر کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با تعطیلی برخی مدارس که تعداد دانش آموزان مبتلا به بیماری در آنها زیاد است،‌ ملاک تصمیم گیری است.

‌ترحمی افزود: توجیه و آموزش مدیران و معلمان مدارس و مهدکودک های استان در رابطه با بیماری آنفلوآنزا باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: در رابطه با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم نیز صدا و سیمای مرکز یزد و رسانه های استان این آمادگی را دارند که اطلاع رسانی لازم و به موقع در این رابطه را انجام دهند به شرط آنکه دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی بسته تبلیغاتی و آگاهی سازی مناسبی را آماده داشته باشد ‌و به رسانه‌ها و خبرنگاران ارائه دهند.

ترحمی در پایان سخنان خود تاکید کرد: برای فضای مجازی و شایعات انتشار یافته در این فضا نیز باید پاسخ دقیق و به موقع آماده و ارائه شود و یک نفر به عنوان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشخص گردد تا به سوالات و ابهامات مردم پاسخ دهد.

به گزارش ایلنا، در این نشست دستگاه‌های عضو کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان اقدامات انجام شده در رابطه با پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا را ارائه کردند و تصمیمات لازم در این رابطه گرفته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز