خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

هیچ کارگر اخراجی در چندسال اخیر نداشتیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۱۴۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه بخش عمده ای از جمعیت یزد را کارگران تشکیل می دهند گفت: طی چند سال اخیر هیچ اخراجی در حوزه کارگری نداشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ریاحی در جمع تشکل‌های کارگری استان یزد اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال 95 جمعیت یزد بیش از یک میلیون نفر است و 333 هزار نفر شاغل دارد که در 3 هزار و 300 واحد صنعتی و 590 واحد معدنی شاغل هستند.

وی با بیان اینکه 210 هزار نفر بیمه شده اجباری داریم ادامه داد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان یزد جزو ادارات درجه 2 کشور است و از نظر ساختار بسیار ضعیف هستیم و دو اداره از ادارات شهرستانی ما به صورت نمایندگی اداره می شود.

ریاحی با اشاره به کمبود نیرو در حوزه بازرسی کار افزود: 190 پست سازمانی داریم که 35 پست بلوکه شده برای نیروهای قراردادی است و 16 بازرس کار در کل استان یزد داریم و 8 نفر استخدام جدید تا پایان سال جذب خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سطح استان و لزوم حمایت از تشکل‌های کارگری عنوان کرد: 277 تشکل گارگری و کارفرمایی داریم که 63 تشکل کارفرمایی است و مابقی در حوزه کارگری فعال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد همچنین از رشد 15 درصدی در تعداد شوراهای اسلامی کار خبر داد و عنوان کرد: افتخار ما داشتن جامعه کارگری است و معتقدیم تشکل های کارگری باید بیش از پیش تقویت شوند.

وی با بیان اینکه مشکل جامعه کارگری در یزد وجود قراردادهای سفید و موقت است افزود: موضوع قراردادهای سفید به برنامه ریزی وزارتخانه نیاز دارد ولی در استان آمادگی و زیرساخت اجرای طرح در این زمینه را داریم.

طی چندسال اخیر اخراجی در حوزه کارگری نداشتیم و موردی که در شهرستان بافق در خصوص اختلافات کارگری بود آمادگی ورود و حمایت را داشتیم که خود کارگر در این زمینه تمایلی نداشت و شکایتی صورت نگرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز