خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

وظیفه ما از بین بردن فقر در جامعه است/ سامانه هوشمند بخش تعاون کشور برای خدمت رسانی سریع تر به مردم

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۳۵۱

معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه هوشمند بخش تعاون کشور برای خدمت رسانی هرچه سریع تر و دقیق تر به مردم آغاز به کار کرده است.

به گزارش ایلنا از هرمزگان،نشست تخصصی مدیران تعاون کشور با حضور معاون امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان های کشور پیش از ظهرامروز در بندرعباس برگزار شد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محمد جعفر کبیری با تاکید بر عهدشکنی های آمریکا، تصریح کرد: ایران تا زمانی که به برجام خدشه وارد نشده بود، رفتاری برپایه احترام متقابل داشت اما با پیمان شکنی طرف غربی ما برای حفظ منافع خود تعهدات را گام به گام کاهش داد. 

محمد جعفر کبیری با اشاره به اتفاقات اخیر کشور، اظهار کرد: برنامه اصلی دولت تدبیر و امید ارتباط با دنیا و ایجاد رونق اقتصادی در کشور است و از ابتدا آن را در دستور کار خود داشت و در قالب برجام پیش برد اما با روی کار آمدن فردی قلدر در آمریکا بخشی از این معاهدات زیر پا گذاشته شد.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا، گفت: به سبب این تحریم ها ما در تنگنا قرار گرفتیم اما توانستیم با با قدرت و اتکا به توان داخلی به مبارزه با آن بپردازیم؛ کمتر کشوری بوده که با چنین تحریم های ظالمانه ای بتواند حیات اقتصادی خود را ادامه دهد. 

وی با تاکید بر نقش صبوری مردم در حفظ حیثیت ملی، بیان کرد: تحریم ها در ظاهر تهدید اما در باطن فرصت هستند چرا که ما را متوجه ظرفیت های داخلی و اقتصاد غنی غیرنفتی کشور عزیزمان ایران کرد. 

معاون امور تعاون وزارت تعاون با اشاره به اهمیت پرداختن به اقتصاد غیرنفتی، اظهار کرد: سال ها دولت در تلاش بود که اتکای کشور را از نفت خارج کند اما درآمد بالای حاصل از فروش نفت مانع از این موضوع می شد اما با شرایط موجود راه برای شکوفایی در سایر ظرفیت های غیرنفتی باز شد و کالاهای ایرانی توانستند در بازارهای جهانی به رقابت بپردازند. 

کبیری با تاکید بر اینکه اعتراض حق مردم است، تصریح کرد: مردم ما در این سال ها با بینش عمیق خود و با صبوری دولت را در شرایط سخت یاری نموده اند و وظیفه ما این است که نقد مردم را بشنویم اما نباید اعتراض را با اغتشاش یکسان دانست و باید با اغتشاش گران برخورد شود. 

وی با اشاره به لازمه مبارزه با فقر، عنوان کرد:  کبیری با اشاره به ضرورت انجام خدمات به صورت غیرحضوری، بیان کرد: سامانه هوشمند بخش تعاون کشور برای خدمت رسانی هرچه سریع تر و دقیق تر به مردم عزیز آغاز به کار کرده است و هدف اصلی از طراحی این سامانه کاهش مراجعه حضوری است.

کبیری ادامه داد:بالا رفتن نرخ ارز فرصت بی نظیری را برای کالاهای ایرانی در منطقه ایجاد کرده است اما نباید از تاثیر آن بر زندگی مردم غافل شد؛ وظیفه ما از بین بردن فقر در جامعه است و یکی از راه هایی که برای آن در نظر گرفته شده و بر عهده وزارت تعاون قرار گرفته، طرح بسته حمایتی، معیشتی دولت است. 

معاون امور تعاون وزارت تعاون با تاکید بر سخنان رهبر انقلاب، بیان کرد: صحبت های مقام معظم رهبری در نشست فعالان اقتصادی و تعاونگران بسیار دلگرم کننده بود و وظایف ما را به نسبت قبل سنگین تر کرد.

کبیری افزود: رهنمود های مقام معظم رهبری شامل سه محور اساسی ضرورت توسعه تعاون، شبکه سازی اشتغال پایدار و ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه های مردمی توسط تعاونی ها بود. 

وی با اشاره به ریزبینی های مقام معظم رهبری در حوزه تعاون، تصریح کرد: وزارت تعاون توانسته در فعالیت های خود این توصیه ها را به خوبی به کار بندد و در مسیر جذب سرمایه نیز ریزبینی های رهبری را دنبال می کند و طبق نظر ایشان باید گزارش ها شفاف در اختیار مردم قرار گیرد تا اعتماد مردمی به تعاونی ها افزایش یابد. 

معاون امور تعاون وزارت تعاون با تاکید بر رویکرد توسعه شفاف، گفت: تا زمانی که گزارش ها شفاف در اختیار مردم قرار نگیرد ما از سرمایه اصلی خود یعنی اعتماد مردم بی بهره خواهیم بود و تا زمانی که شیرینی عدالت در توزیع ثروت بر کام مردم ننشیند، آنان نیز تعاونی ها را برای سرمایه گذاری انتخاب نخواهند کرد. 

وی با تاکید بر اینکه این سامانه دارای سه فاز خواهد بود، گفت: در تلاش هستیم که در آینده نزدیک و در فاز دوم این طرح با اتصال به اداره ثبت گامی بزرگ در راستای خدمت رسانی به مردم برداریم. 

معاون امور تعاون وزارت تعاون با اشاره به افزایش بودجه این وزارت، عنوان کرد: ما در نیمه دوم امسال مبلغی بالغ بر بودجه سال گذشته را در اختیار خواهیم داشت و این مبلغ را در اختیار استان ها قرار خواهیم داد تا صرف افزایش کارایی تعاونی ها و حمایت از دانش های نوبنیان و کسب و کارهای نوپا کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز