خبرگزاری کار ایران

در نشست شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شد؛

انتقاد استاندار از خدمات‌دهی راه آهن در کرمانشاه/ واگن قطارها کیفیت ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۵۲۸

استاندار کرمانشاه از وضعیت خدمات‌دهی شرکت راه‌آهن در این استان انتقاد کرد و خواستار افزایش کیفیت آن شد.

به گزارش ایلنا، هوشنگ بازوند در نشست شورای برنامه ریزی استان عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص کرمانشاه انتظار داریم‌ وزارت راه و شهرسازی نیز توجه ویژه ای به راه آهن کرمانشاه داشته باشد.

وی نسبت به کیفیت واگن های اعزامی به کرمانشاه نیز انتقاد کرد و گفت: واگن‌های قطارهای اعزامی به کرمانشاه در شرایط عادی کیفیت چندانی ندارند از این رو باید کیفیت آنها افزایش پیدا کند؛ انتظار داریم همچون دوران اربعین واگن های باکیفیت به کرمانشاه اعزام شوند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه ترمیم خطوط ریلی باید هرچه سریعتر به اتمام برسد، اظهارداشت: بیش از ۱۸ ماه از افتتاح‌ راه آهن‌ کرمانشاه گذشته اما هنوز مسیر ریل به صورت کامل ترمیم نشده است که پذیرفته نیست.

بازوند همچنین از سرعت حرکت قطارهای کرمانشاه نیز انتقاد کرد و گفت: شرکت های خصوصی از جمله پتروشیمی به دلیل کندی حرکت قطارهای کرمانشاه تمایلی به استفاده از راه آهن برای جابجایی بار ندارند.

در این جلسه معاون بازرگانی و بهره‌برداری شرکت راه آهن کشور نیز اعلام کرد که سرعت قطارهای مسیر کرمانشاه به تهران و کرمانشاه به مشهد افزایش خواهد یافت.

مرتضی جعفری شنبه در نشست شورای برنامه ریزی کرمانشاه که در ساختمان استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اکنون در حال ترمیم مسیر راه آهن استان کرمانشاه و جوشکاری بهتر اتصالات هستیم.

وی افزود: در ابتدا سرعت این خط بسیار کند بود اما در ماه های اخیر سرعت از ۳۰ کیلومتر در ساعت به ۷۰ کیلومتر رسید.

معاون شرکت راه آهن بابیان اینکه به زودی سرعت قطارهای راه اهن کرمانشاه به صد کیلومتر خواهد رسید، گفت: پس از ترمیم مسیر ریلی مسافران ‌کرمانشاهی می توانند هفت ساعته به تهران و ۱۷ ساعته به مشهد برسند.

جعفری در بخش دیگری از صحبت های خود از سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه آهن کرمانشاه استقبال کرد و گفت: برابر ماده ۱۲ قانون اگر سرمایه گذاران در بحث ریلی سرمایه گذاری کنند و منجر به افزایش حمل ریلی شود کل هزینه آنها برگردانده خواهد شد.

وی افزود: اکنون قطار کرمانشاه- مشهد یک روز در میان حرکت می کند و اگر مسافران این خط تکمیل شود تعداد سفرهای آن افزایش پیدا خواهد کرد.

راه آهن کرمانشاه ۲۹ اسفند ۹۶ با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز