خبرگزاری کار ایران

برگزاری رزمایش ستاد برف روبی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۵۷۳

رزمایش ستاد برف روبی در قزوین امروز -چهارشنبه 29 آبان - با حضور دستگاه‌های خدمات رسان از قبیل شهرداری قزوین، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر استان، فوریت‌های پزشکی و ... برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این رزمایش به منظور آمادگی هر چه بیشتر دستگاه‌ها با محوریت شهرداری قزوین برای مقابله با برف و کولاک‌ و سیلاب‌های شهری برگزار شد.

وحید مقدم سلیمی با اشاره به آمادگی نیروهای شهرداری برای اجرای طرح‌های پیشگیرانه و استقبال از فصل سرما، افزود: سازمان‌های متولی خدمات شهری در بخش‌ها و مناطق مختلف برای آغاز زمستان و جلوگیری از هرگونه اخلال در روند زندگی شهروندان در آمادگی کامل قرار دارند.

وی اظهار داشت: انواع ماشین آلات سبک و سنگین در ستادهای برف روبی در سطح شهر قزوین مستقر بوده و ۴۰۰ نیروی انسانی سازمان پسماند نیز در مواقع اضطرار و هنگام وقوع سیلاب و برف در طول فصل سرما در آماده باش کامل قرار دارند.

مقدم سلیمی با بیان اینکه در این عملیات ۸۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین حضور داشت، ادامه داد: ۱۰ دستگاه کامیون مجهز به تیغه برفروب، 6 دستگاه ماشین نمک پاش سنگین، پنج دستگاه پمپ خود مکش، یک دستگاه باب کت مجهز به تیغه برفروب، یک دستگاه خودروی لایروبی، پنج دستگاه خاور ماسه پاش، ۶ دستگاه نیسان مجهز به تجهیزات آبکشی، یک دستگاه لودر و ۴۰ نیروی کار در این رزمایش حضور داشتند.

این مسئول اضافه کرد:  همچنین سازمان عمران با ۲ دستگاه لودر، ۲ دستگاه گریدر، یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه تراکتور، ۲ دستگاه باب کت، یک دستگاه جرثقیل، یک دستگاه کفی کمرشکن و ۳۵ نیروی انسانی، راننده و تعمیرکار، سازمان آتش نشانی با هشت دستگاه ماشین اطفای حریق و امداد، ۲ پمپ خود مکش، یک دستگاه موتورسیکلت و سازمان ترافیک با یک دستگاه بالابر و سه دستگاه خودروی سبک و ۱۲ نفر نیروی انسانی در این رزمایش شرکت کردند.

وی به انجام چند نوبت لایروبی و پاک‌سازی کانال‌های خروجی دفع آب‌های سطحی از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: در این مرحله تمامی کانال‌ها، رودخانه‌ها و مسیرهای شهر به روش‌های مختلف با استفاده از تجهیزات و خودروها لایروبی شدند.

مقدم سلیمی با بیان اینکه محل‌های آب‌گرفتگی سال‌های گذشته نیز شناسایی‌شده و رفع مشکل آنها در دست اقدام است، تصریح کرد: در حال حاضر پاک‌سازی کانال‌ها ادامه دارد و تمام رسوبات، ضایعات و زباله‌های انباشته و ته‌نشین شده در نهرهای سطح شهر جمع‌آوری شده است.

این مسئول یاد آور شد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند تا در اسرع وقت برای رفع مشکل اقدام لازم صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز