خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین خبر داد:

آغاز عملیات طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به قزوین بعد از ۱.۵ سال وقفه/اجرای خط انتقال نیازمند حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۰۸۰

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: پس از ۱/۵ سال توقف پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین در یازدهم آبان ماه جاری، مجددا عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.

یدالله ملکی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: آبرسانی از سد طالقان استان قزوین روستای زیاران شهرستان آبیک آغاز شده و تا شهرستان تاکستان و ضیاءآباد ادامه دارد که شامل ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا می‌شود.

وی افزود: خط انتقال طرح  آبرسانی از سد طالقان استان قزوین شامل ۱۲۰ کیلومترخط اصلی است که با شاخه های آن ۳۴۰ کیلومتر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین ادامه داد: پروژه آبرسانی از سد طالقان به استان قزوین هشت درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مقرر شده بود سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد اما به دلیل نبود اعتبار ۱.۵ سال است که در اجرای این پروژه توقف ایجاد شده بود.

ملکی اضافه کرد: پس از ۱.۵ سال توقف پروژه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین از یازدهم آبان ماه جاری مجددا عملیات اجرایی پروژه آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای  خط انتقال به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اولویت بندی کردیم و در صورت تامین اعتبار، خط انتقال شهر آبیک اجرایی می‌شود که پیگیر تحقق این مهم هستیم و با تحقق اعتبار، شهریور ماه سال آینده آب سد طالقان به آبیک می رسد.

این مسئول تصریح کرد: برای اجرای خط انتقال به شهر آبیک ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با تامین این اعتبار، شهر آبیک در اولویت آبرسانی قرار دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین افزود: اجرای تصفیه خانه طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین بر عهده بخش خصوصی و اجرای خط انتقال بر عهده دولت است: مقرر شده بود پروژه سه ساله تکمیل شود اما به دلیل نبود اعتبار و وجود مشکلاتی همچون افزایش قیمتها و غیره پروژه به تعویق افتاده است.

ملکی یادآور شد: امید است بتوانیم با رایزنی با مدیرعامل  شرکت آب و فاضلاب کشور به نتایج خوبی در حوزه تامین اعتبار طرح آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان باشیم و تدبیر مناسبی برای پروژه اندیشیده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز