خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران خودرو مطرح کرد؛

تدوین برنامه راهبردی ایران‌خودرو با تعامل دانشگاه فردوسی مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۲۹۶

مدیرعامل شرکت ایران‌ خودرو گفت: برای تدوین برنامه راهبردی این شرکت در خراسان رضوی نیاز به تعامل بیشتر با دانشگاه فردوسی مشهد و استادان آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، بیژن زاهدی‌فر در مراسم افتتاح دفتر تحقیق وتوسعه شرکت ایران‌خودرو خراسان در مرکز فناوری‌های پیشرفته دانشگاه فردوسی مشهد افزود: باید طرح‌های توجیهی در محیط دانشگاه‌ها تدوین شود نه آنکه توسط برخی افراد به نگارش درآید.

وی با اشاره به تدوین برنامه پنج‌ ساله دوم این شرکت اظهار داشت: بسیاری از برندهای خودروساز جهانی به خاطر تدوین این سندهای راهبردی توانسته‌اند در دنیا تاثیرگذار باشند.  

وی گفت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب برای انجام تفاهم نامه بین دانشگاه و شرکت ایران‌ خودرو جای خالی ارتباط بین صنعت خودرو سازی با نهادهای دانشگاهی وجود دارد.  

زاهدی فر افزود: حدود ۲۵ درصد تولید شرکت ایران‌ خودرو در مجموعه خراسان رضوی و نزدیک شهر بینالود صورت می‌گیرد و ارتباط با دانشگاه می‌تواند در پیشرفت سهم تولید در استان تاثیر بسیار داشته باشد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: در برخی قسمت‌های صنعت خودروسازی تجربه این دانشگاه کم است و با ایجاد و فراهم شدن زمینه فعالیت مشترک، ظرفیت مناسبی برای تاثیر مثبت در آینده کشور فراهم می‌شود.

 محمد کافی افزود: ایجاد این دفتر می‌تواند سنگ بنایی باشد که نفع آن به دانشگاه و صنعت خودروسازی خراسان خواهد رسید.

وی اظهار داشت: برخی تفاهم‌نامه‌های بین دانشگاه فردوسی مشهد و سازمان‌های دیگر به علت فراهم نبودن زیرساخت‌های مناسب یا مشکلات دیگر پس از چند سال بی‌تاثیر می شود و باید تفاهم نامه ها را عقد قرارداد نزدیک کرد.

وی گفت: شرکت ایران‌خودرو خراسان مسائل و نیازهای خود را می‌تواند به دانشگاه فردوسی مشهد معرفی کند و این وظیفه دانشگاه است تا در مواردی که نیاز به تعامل با دانشگاه‌های داخلی یا خارجی است، آن را به خوبی پیگیری نماید.  

شرکت ایران خودرو خراسان اولین و بزرگ‌ترین مجموعه خودروسازی پس از انقلاب است که توسط متخصصان گروه صنعتی ایران خودرو ساخته شده و بیش از ۸۰ درصد ماشین‌آلات و تجهیزات آن ساخت صنعتگران ایرانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز