خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه:

دیوار سنگی 2700 ساله سرپل ذهاب کشف جدیدی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۰۹۶

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: وجود دیوار سنگی به قدمت 2 هزار و 700 ساله در شهرستان سرپل‌ذهاب قبلا توسط باستان‌شناسان بررسی شده و کشف جدیدی محسوب نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، علی‌رضا برشاهی با بیان اینکه وجود دیوار سنگی به قدمت ۲ هزار و ۷۰۰ ساله در شهرستان سرپل‌ذهاب قبلا توسط باستان‌شناسان بررسی‌شده و کشف جدیدی محسوب نمی‌شود،گفت: این دیوار قبلا در سال ۱۳۸۴توسط باستان شناسان مورد پژوهش قرار گرفته و در گزارشات ارائه شده خود در رابطه با بررسی شهرستان قصرشیرین به وجود آن اشاره می‌کنند.
 
وی به ادامه بررسی‌های پژوهشی در این خصوص اشاره و گفت: تیمی دیگر به سرپرستی«سجاد علی‌بیگی» در سال ۱۳۹۴ براساس مجور پژوهشگاه باستان‌شناسی و پژوهشکده، ۲۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان قصرشرین و سرپل‌ذهاب را مورد کاوش قرار می‌دهند.
 
وی افزود: این تیم در سال ۱۳۹۵ در گردهمایی سالانه باستان‌شناسان به وجود این دیواره اشاره و مقاله آن را منتشر می‌کنند.
 
وی افزود: خبر منتشر شده روز‌های اخیر بخشی از مقاله بیگی است که انتشار اطلاعات به مرور در بین باستان‌شنان به عنوان یک رسم، عادی است.
 
برشاهی گفت: این دیوار از قبل شناسایی شده حتی پیش از آن هم در نقشه‌های قدیمی مربوط به روابط بین ایران و عثمانی به وجود این دیوار با کارکرد دفاعی اشاره شده و تنها اطلاعات آن طی رز‌های اخیر منتشر شده و در اصل به معنای کشف جدیدی محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز