خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب و فاضلاب اهواز مطرح کرد:

فاضلاب اهواز ظرفیت بارندگی‌های شدید را ندارد/ وضعیت حاد آبگرفتگی در شهرک دانشگاه و منطقه شلنگ آباد

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۲۳۵

مدیر عامل آب و فاضلاب اهواز گفت: شبکه فاضلاب اهواز ظرفیت بارندگی بیش از ۱۵ میلیمتر را ندارد .

به گزارش ایلنا، بهنام مریدی ضمن اعلام این مطلب افزود : دیروز در مدت یک ساعت ۶۰ میلیمتر بارندگی در اهواز را شاهد بودیم که این میزان بارندگی حجم زیادی برای شبکه فاضلاب اهواز به حساب می‌آید ، چرا که این شبکه فقط توان پاسخگویی ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر بارندگی را دارد و اگر میزان بارش بیشتر شود شبکه فاضلاب جوابگو نیست و لازم و ضروری است که شبکه آب‌های سطحی برای کلانشهر اهواز اجرا شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مناطق مختلف اهواز بیان کرد: در بارندگی روز گذشته تمامی ایستگاه‌های پمپاژ فعال بودند و در تمامی ایستگاه‌های پمپاژ ژنراتور قرار دارد و علاوه بر این دیشب به همراه شهردار اهواز و مدیر کل مدیریت بحران استان از تمام مناطق اهواز بازدید شد و در حال حاضر باید پاکسازی از سوی شهرداری صورت گیرد.

مدیر عامل آب و فاضلاب اهواز منطقه شلنگ آباد و شهرک دانشگاه را از جمله نقاط حاد اهواز در مساله آبگرفتگی عنوان کرد و گفت: در زمان بارندگی اکیپ‌های آبفا به مناطق مختلف به ویژه نقاط حاد اعزام شدند و در حال حاضر نیز اکیپ‌ها در این منطقه ها حضور دارند.

مریدی بیان کرد: خوشبختانه در بارندگی روز گذشته برخی نقاط حساس اهواز مانند کوی انقلاب و سه راه خرمشهر که هر ساله با مشکل رو به رو بودند تقریبا در این بارندگی مشکل خاصی نداشتند و در حال حاضر در حال تقویت خروجی‌های ایستگاه‌های پمپاژ هستیم و در ایستگاه الهادی یک خط ۲ قلو در حال اجرا است.

وی ادامه داد : اهواز دارای ۱۷۶ ایستگاه پمپاژ فاضلاب و دارای ۲۸۰ نیرو در بخش فاضلاب است که در این بارندگی تمامی نیروها به مناطق مختلف شهر اعزام شدند.

در اهواز ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که حدود ۵۰ درصد آن به دلیل جنس بتنی لوله‌ها فرسوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز