خبرگزاری کار ایران

همتی مطرح کرد:

اتاق بازرگانی هرمزگان باید در کشور سرآمد باشد/ فراهم بودن شرایط مناسب برای تجارت کالا در مناطق ساحلی هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۰۱۳

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به حجم گسترده فعالیت های اقتصادی و تجاری در هرمزگان، اتاق بازرگانی این استان باید در کشور سرآمد باشد.

به‌گزارش ایلنا، فریدون همتی در نشست با اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان هرمزگان عنوان کرد: با توجه به حجم گسترده فعالیت های اقتصادی و تجاری در هرمزگان، اتاق بازرگانی این استان باید در کشور سرآمد باشد.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی هرمزگان مسیر فعالیت را برای تمامی فعالان حوزه اقتصادی، بازرگانی و تجاری استان تسهیل کند و وقت و انرژی خود را برای ارائه خدمات به همه اعضای این اتاق و فعالان اقتصادی به کار بگیرد.

استاندار هرمزگان افزود: از اتاق بازرگانی هرمزگان انتظار داریم در راستای تقویت و گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه در حوزه خلیج فارس گام بردارد.

همتی تصریح کرد: اتاق بازرگانی استان باید با شناخت از همه ظرفیت های اقتصادی و تجاری هرمزگان برنامه های مناسبی را در این حوزه ارائه دهد و ما نیز این برنامه ها را مورد حمایت قرار می دهیم تا به نتیجه مطلوب برسد.

وی بر حضور نماینده اتاق بازرگانی در تمامی جلسات کارگروه های حوزه اقتصادی در استان تاکید کرد و گفت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نیز ظرفیت مناسبی برای بررسی و رفع مشکلات می باشد و باید اتاق بازرگانی در این حوزه فعالانه تر عمل کند.

همتی خاطرنشان کرد: اعضای هیأت رئیسه اتاق بازرگانی نمایندگان منتخب اعضای این اتاق می باشند و باید تلاش کنند در دوره جدید فعالیت خود دوره موفقی را رقم بزنند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی می تواند در زمینه جذب سرمایه گذار کمک های بسیاری داشته باشد، اظهار داشت: ما تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا روند سرمایه‌گذاری در استان تسهیل و صدور مجوزها سرعت یابد و از اتاق بازرگانی نیز می خواهیم تا برای تشویق افراد توانمند به سرمایه‌گذاری در استان اقدام کند.

همتی بیان داشت: طی دو سال اخیر در سراسر مناطق ساحلی استان هرمزگان، بنادر مختلف جهت فعالیت های تجاری و بازرگانی فعال شده اند و شرایط برای تجارت کالا فراهم است.

وی اضافه کرد: آیین نامه تجارت کالای ملوانی توانست گشایش بسیاری را در استان ایجاد و موجب فعال شدن بازارچه‌های ملوانی شود و در کنار آن اقدامات بسیاری برای روان سازی مبادلات کالا از طریق گمرکات و بنادر استان صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه اقدامات بزرگی در حوزه پرورش ماهی و میگو در هرمزگان در حال انجام است، خاطر نشان کرد: این استان مملو و ظرفیت های متعدد در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی، شیلات و تجارت است و اتاق بازرگانی برای فعال شدن افراد توانمند در این حوزه ها باید اقدامات خوبی صورت دهد.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در هرمزگان پنج درصد بیشتر از میانگین کل کشور است، تصریح کرد: این رقم نشان می دهد امید بسیاری به یافتن کار در این استان وجود دارد و افراد جویای کار از مناطق مختلف به این استان مراجعه می‌کنند.

همتی یادآور شد: هرمزگان توانمندی بسیاری برای ایجاد اشتغال و تولید دارد و دولت و بخش خصوصی در کنار یکدیگر می‌توانند اقدامات بزرگ اقتصادی را در این استان رقم بزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز