خبرگزاری کار ایران

فرماندار کاشمر مطرح کرد:

نگاه جدید اوقاف نگاه توسعه ای در حوزه های اقتصادی و اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۷۱۰

فرماندار کاشمر گفت:نگاه جدید اوقاف یک نگاه توسعه ای در حوزه های اقتصادی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، مسلم ساقی ضمن گرامیداشت دهه وقف از اقدامات اوقاف و امور خیریه شهرستان در برگزاری برنامه های فرهنگی در مناسبتهای مختلف در بقاع متبرکه سطح شهرستان وبویژه پیاده روی اربعین حرم تاحرم تشکر کرد.

ساقی با بیان اینکه وقف به عنوان یک احسان ماندگار است گفت: اداره اوقاف و امورخیریه به عنوان متولی وقف با توجه به حساسیت واهمیت موضوع وقف  وظیفه سنگینی برعهده دارد.

فرماندار با اشاره به اینکه وقف از دیرباز به روش های مختلف وجود داشته گفت: امروز نگاه جدیدی که در حوزه اوقاف بوجود آمده یک نگاه توسعه ای در حوزه های اقتصادی و اجتماعی است.

ساقی اظهارداشت: شناسایی و هدایت واقفین براساس نیاز جامعه از دیگر اقداماتی است که از سوی اوقاف و امورخیریه امروز مورد توجه و تاکید باید قرارگیرد و قطعا اقدامات اوقاف در ثبت وقف در حوزه علم و فناوری کارساز خواهد بود.

فرماندار با بیان اینکه باید آثار و برکات دنیوی و اخروی وقف در جامعه تبیین شود تصریح کرد: ترویج و زنده کردن روح  نوع دوستی و تعاون در جامعه از آثار و برکات اجتماعی وقف می باشد و قطعا وقف در روح و اخلاق واقفین هم تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: وقف در حوزه عمران و آبادانی روستاها و رفاه عمومی تاثیر گذار بوده است و به عنوان یک باقیات وصالحات و از صدقات جاریه همیشه مورد توجه بوده است.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه در حوزه شهرستان نسبت به شهرستانهای دیگر عملکرد قابل قبولی داشته اید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف دربین نسل جوان و امروز جامعه تاکید کرد.

وی گفت: باید از شیوه های نوین اطلاع رسانی وظرفیت فضای مجازی  نسبت به آگاه سازی جامعه امروز نسبت به وقف بهره گیری شود.

فرماندار با تاکید براینکه امانتداری شما در حوزه موقوفات در جلب اعتماد مردم مهم است اظهارداشت باید از مشارکت همه اقشار جامعه دراین حوزه استفاده نمایید

ساقی با تاکید برلزوم تکریم واقفین در مناسبتهای مختلف گفت: باید ازظرفیت علماء دینی ،سمن ها ، مراکز علمی وموسسات فرهنگی آموزشی در حوزه وقف استفاده کنید.

وی بر لزوم تشویق و ترغیب جوانان بر ایجاد سازمانهای مردم نهاد در حوزه وقف در راستای ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد.

در ادامه حجت الاسلام نیساری رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشمر با بیان اینکه بنا به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اوقاف یک نهاد ممتاز دینی است افزود: دین مبین اسلام در تمامی زمینه ها راهکارهایی را ارائه نموده و وقف یک راهکار اجتماعی و اقتصادی در دین مبین اسلام است که انسان نسبت به آنچه در اطراف ان می گذرد به مردم و آینده جامعه بی تفاوت نباشد.

وی خاطرنشان کرد :در یک دهه گذشته عملکرد سازمان اوقاف متفاوت نسبت به گذشته بوده و با رویکرد جدیدی فعالیت کرده و در یک دهه گذشته دوبرابر نسبت به 32 سال گذشته وقف جدید در کشور ثبت شده است و این نشانه اعتماد مردم به موضوع وقف و اوقاف است.

نیساری با بیان اینکه در شهرستان 12 هزار رقبه داریم گفت : وظیفه داریم برابر قانون و شرع حقوق موقوفات را وصول کنیم.

رئیس اوقاف و امورخیریه کاشمر افزود : طی یکسال گذشته در شهرستان 20وقف جدید با ارزش 25 میلیارد ریال به ثبت رسیده و از سوی اداره اوقاف و امور خیریه در مناسبت های مختلف مذهبی و ملی در سه بقعه متبرکه 1240 برنامه فرهنگی طی یکسال گذشته برگزار شده است.

نیساری با بیان اینکه حفظ اموال موقوفات منوط به اخذ سند مالکیت است گفت :در یک سال گذشته  350رقبه سنددار و 200 پرونده قدیمی تبدیل به سند تک برگ شده است .

وی افزود: 1675 متر فعالیت عمرانی در بقاع متبرکه و موقوفات داشته ایم و احداث استخر ذخیره اب کشاورزی ،تهیه و اجرای طرح جامع امام زادگان و نیروگاه خورشیدی از محل موقوفات از مهمترین اقدامات عمرانی یک سالگذشته اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز