خبرگزاری کار ایران

نوربخش خبر داد:

آتش‌سوزی در ارتفاعات پناهگاه حیات وحش حیدری مهار شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۹۰۵

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیشابور گفت: محیط بانان پناهگاه حیات وحش حیدری در حال گشت و کنترل منطقه متوجه دود ناشی از آتش سوزی در ارتفاعات منطقه امن پناهگاه حیات وحش حیدری شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمد مهدی نوربخش با اشاره به اینکه سریعاً هماهنگی‌های لازم انجام شد، افزود: با کمک یکی از زنبورداران منطقه به محل آتش سوزی که در نقاط صعب العبور منطقه واقع بود عزیمت و با استفاده از تجهیزات اطفای حریق و آتش‌کوب پس از چندین ساعت تلاش طاقت فرسا، محیط بانان موفق به اطفای حریق و کنترل این آتش سوزی شدند.

وی اظهار کرد: متأسفانه این آتش سوزی به علت بی احتیاطی و سهل انگاری افراد ناشناس که احتمالا برای برداشت زرشک به صورت غیر مجاز در منطقه رخ داد، بیش از سه هکتار از بهترین مراتع و پوشش گیاهی متنوع ارتفاعات پناهگاه حیات وحش حیدری در آتش سوخت. 

وی اعلام کرد: هرگونه جمع آوری و برداشت غیر قانونی گیاهان دارویی و زرشک وحشی در مناطق حفاظت شده شهرستان بدون کسب مجوز از اداره حفاظت محیط زیست و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ممنوع بوده و برابر قوانین و مقرارات با افراد متخلف برخورد خواهد شد. 

نوربخش خاطر نشان کرد: از کلیه طبیعت گردان، کوهنوردان بویژه دامداران خواست از هرگونه بر افروختن آتش در مراتع و کوهستان خودداری نموده و در صورت وقوع آتش سوزی مراتب را سریعاً به اداره منابع طبیعی اطلاع رسانی نمایند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز