خبرگزاری کار ایران

با حضور ناشران بین المللی؛

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد از هشتم آبان ماه آغاز به کار می کند

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۶۲۸

بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد از هشتم آبان ماه با یکهزار غرفه در محل نمایشگاه بین المللی این شهر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد گفت: رونق تولید از مهمترین رویکردهای استان می‌باشد و تحقق طرح مثلت اقتصادی - فرهنگی استان در این راستا نیز نیازمند گفتمان سازی فرهنگی است.

جعفر مروارید افزود: در نمایشگاه امسال با این سیاستگذاری دعوت از نخبگان و عموم مردم صورت می‌پذیرد تا صدای واحد برای رونق تولید در فضای نمایشگاه کتاب توسعه یابد.

وی اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب نیز از دیگر رویکردهای مورد توجه در این نمایشگاه است.

وی گفت: مشهد به دلیل تاریخ کهن در فضای نشر، پیشکسوتان مولف و صنعت چاپ، قطب دوم در کشور است و انتساب این شهر به حضرت امام رضا (ع) به عنوان امام گفتگو، این شهر و استان را از نظر فرهنگی برجسته کرده است.

مروارید با اشاره به وجود هماهنگی و همدلی بین نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی در برگزاری نمایشگاه کتاب مشهد افزود: این نمایشگاه بر بستر قوی و تاریخ کهن استوار است و در نمایشگاه امسال سعی شده به این میراث کهن توجه شود.

وی اظهار داشت: تاکنون ۷۳۰ ناشر داخلی و ۲۵ ناشر خارجی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند و برنامه های متنوع و متعدد فرهنگی و نشست های تخصصی مختلف برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب باید بستر توسعه فرهنگی متوازن را برای رسیدن به توسعه اقتصادی فراهم کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: اگر رسانه ها در فضای رویداد فرهنگی و اجتماعی حضور داشته باشند آن رویداد تبدیل به رویداد مردمی می‌شود و آسیب‌های آن بهتر شناسایی می‌گردد.

وی ادامه داد: سال گذشته در رویدادهای مختلف نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد، فیلم فجر و نمایشگاه قرآن شاهد حضور پرشور رسانه ها بودیم که امیدواریم امسال نیز شاهد این حضور تاثیرگذار باشیم.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: نمایشگاه کتاب سال جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ دایر است که در صورت استقبال مخاطبین تمدید خواهد شد.

افشین تحفه گر افزود: ۷۳۰ ناشر برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۷ ناشر دانشگاهی، ۳۹ ناشر کمک آموزشی، ۱۰۵ ناشر کودک و نوجوان، ۴۶۹ ناشر عمومی و ۶ کتاب فروشی از سطح شهر حضور دارند.

وی ادامه داد: برای نمایشگاه سال جاری، مبلغی معادل یک میلیارد و‌ ۲۰۰ میلیون تومان بن کتاب که شامل بن‌‌های ۱۵۰،۱۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی است را در نظر گرفتیم.همچنین مراجعه کنندگان می‌توانند از تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی غرفه داران برای خرید کتاب استفاده کنند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: وسایل نقلیه عمومی را برای سرویس دهی به مردم فراهم می‌کنیم که از ایستگاه متروی نمایشگاه تا محل خود نمایشگاه از ساعات آغازین تا انتهای آن سرویس دهی کنند.

تحفه گر با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۸۳۵ عنوان کتاب برای انتخاب کتاب سال خراسان  ثبت نام کردند، گفت: از  6 عنوان کتاب برگزیده در این نمایشگاه رونمایی می‌شود.

وی افزود: وسعت نمایشگاه کتاب ۲۰ هزار متر مربع شامل ۱۰۰۰ غرفه در ۱۰ سالن نمایشگاه است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین از اپلیکیشنی برای اطلاع رسانی از مکان غرفه‌‌ها و نقشه نمایشگاه در چند روز آینده رونمایی می‌شود.

تحفه گر با اشاره به حضور گسترده ناشران بومی و غیربومی در این نمایشگاه گفت: غرفه داران و ناشران حاضر در نمایشگاه در ساعات تعطیلی نمایشگاه می‌توانند به صورت رایگان از مراکز تفریحی و گردشگری مشهد استفاده کنند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در نمایشگاه ادامه داد: ۹۰ برنامه فرهنگی و هنری را به همت سرای اهل قلم در نمایشگاه برگزار می‌‌کنیم که از جمله آنها ۱۰ نشست تخصصی، رونمایی از تازه‌های نشر و کارگاه‌های نویسندگی است.

بیست و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد از هشتم تا پانزدهم آبان ماه با یکهزار غرفه در محل نمایشگاه بین المللی این شهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز