خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون :

آذر آب چشم و چراغ صنعت ایران است

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۴۶۵

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گفت : آذرآب چشم و چراغ صنعت ایران است و همه تلاش ها برای رسیدن این شرکت به حداکثر ظرفیت های تولید به‌کار گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، شریعتمداری افزود: در سال رونق تولید از همه ظرفیت ها وابزارهای لازم برای حل مشکلات ورفع موانع تولید برای رسیدن به حداکثر ظرفیت های تولید واشتغال استفاده خواهد شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: استان مرکزی استان سرآمد در حوزه تولید و اشتغال است و بخش تولید این استان سهم ۳۰هزار میلیارد تومانی در تولید ناخالص ملی کشور دارد.

شریعتمداری با بیان اینکه یکی از مهم ترین ویژگی‌های مهم در کشور، وجوه بالای اختیارات استانداران در استان‌ها است ، گفت:  توصیه می‌کنم به رؤسای سازمان‌های استانی که اقتدار استاندار را در استان به عنوان نماینده دولت و حکومت رعایت کنند و دستورات وی را اجرایی کنند.

وی تصریح کرد: در استان مرکزی ۲۷۳۹ واحد فعال داریم که  ۴۰ واحد در شرایط بحرانی اند و دو سه واحد مشکلاتشان سراسری شده است.

شریعتمداری افزود: صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و فلزی و ریلی قریب به ۳۰ هزار میلیارد تومان سهم درآمدی کشور را رقم می زنند و با وجود معادن بسیار، نمی توان گفت استان مشکل دارد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: مشکلات واحدهای بحرانی، مشکلات ساختاری است و ریشه اصلی آن واگذاری به اشخاص است آنچه مورد انتظار کارگران هپکو و آذرآب است مالکیت شرکت است و بدانید دولت برای آینده او و ادامه تولید فکر کرده است و در شرایط سخت اقتصادی، کار گران حداقل دستمزد کاری خود را دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه باید درد کارگران را در شرایط بد احساس کنیم و گوش شنوای آنها باشیم، گفت: من روی ریل همراه کارگر نیستم اما در چارچوب قانون اعتراض کارگر را می شنوم، ما باید جامعه کارگری را مطمئن کنیم که در سال رونق تولید که حفظ اشتغال موجود مهم ترین هدف دولت است امنیت شغلی دارد.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنانش گفت: پرداخت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با سود ۴ درصد و ۶ درصد در بسیاری حوزه‌ها، اقدام مثبتی در کشور برای اشتغال روستایی بوده است؛ این اقدام با نظارت در حال پیشرفت است و فرق آن با دوره های قبل نظارت است و منابعی که واگذار می شود حتما باید پشت آن اشتغالزایی باشد.

وی تصریح کرد:  فقط چند ماه فرصت برای فعالیت عملیاتی و اجرایی در دولت فعلی باقی مانده لذا باید حتما پالایشی در مجموعه برنامه ها و اقدامات انجام گیرد و عملکرد مثبتی در پایان این دولت ارائه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مجموعه تامین اجتماعی باید سالانه 120 هزار میلیارد پرداختی به اعضای تحت پوشش خود داشته باشد و باید در مقابل به همین میزان دریافت کند که این عدم پرداخت‌ها سبب بروز بدهی این صندوق شده است.

وی افزود: اینکه قوانینی وضع شود که از پرداخت مطالبات تامین اجتماعی ممانعت شود پایداری این صندوق نیز بحرانی و در نهایت ورشکست می‌شود، این قوانین ممانعت کننده از پرداخت‌ها سبب شده که این مجموعه آن گونه که باید نتواند خدمات ارائه دهد.

شریعتمداری تصریح کرد:به‌رغم وجود این حجم از سخت‌گیری‌ها در حوزه پرداخت مطالبات تامین اجتماعی همواره به میزان 12 هزار میلیارد تومان به مراکز بهداشتی و درمانی بدهی دارد، علاوه بر این نیز بدهی‌هایی به سیستم بانکی کشور نیز داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در مورد بروز موارد ویژه در حوزه قوانین نسبت به رفع آن در سطح گسترده اقدام می‌کنیم، سران سه قوه در موارد ویژه وارد عمل شده و برجای قانون‌گذاران می‌نشینند و تلاش‌شان بر این است که در حوزه قانون‌گذاری بیشتر جنبه هماهنگی ایجاد کنند که به این سبب اگر مصوبات به سران سه قوه مرتبط بود اعلام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز