خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور در سفر به قزوین عنوان کرد؛

هدفگذاری یک میلیارد دلاری صادرات شرکتهای دانش بنیان/ ایجاد بازار مناسب برای شرکت ها در در شرایط تحریم

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۰۹۹

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری صادرات شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: امیدواریم این مهم تحقق یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سورنا ستاری در سفر به استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان سال گذشته حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند و پیش‌بینی می شود میزان تسهیلات دریافتی  آنها در سال جاری ۲ برابر سال گذشته باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تعداد شرکتهای دانش بنیان را ۴ هزار و ۶۰۰ شرکت ذکر کرد و ادامه داد: سال گذشته ۳۰۰ هزار شغل از سوی این شرکت‌ها ایجاد شده و رشد شرکت‌ها نسبت به ۵ سال اخیر بسیار مطلوب بوده است.

ستاری اضافه کرد: شرایط تحریم موجب شده بازار مناسبی در اختیار شرکتهای دانش بنیان قرار گیرد و بیشتر شرکتها از شرایط راضی هستند گرچه کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: یک برنامه جدی در حوزه معاونت علمی و ستادهای معاونت و تامین اقلام تحریمی در دستور کار شرکتها قرار گرفته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برخی از اتفاقات ساخت اقلام تحریمی بیش از یک سال زمان می برد تا به شرایطی برسیم که بتواند بازار را پوشش دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تصریح کرد: از جمله اقلام تحریمی در دستور کار شرکتهای دانش بنیان در حوزه های دارو، غذا، تجهیزات پزشکی، قطعات خودروسازی و غیره است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز