خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی قزوین خبر داد:

شناسایی ۱۶۹۲ بیمار روان توسط بهزیستی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۵۰۳

۱۶۹۲ بیمار روان در استان قزوین از سوی بهزیستی مورد شناسایی قرار گرفته است که بیشترین تعداد آنها مربوط به شهرستان قزوین هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی قزوین یکشنبه شب با اشاره به شناسایی هزار و ۶۹۲ بیمار روانی در استان گفت: از این تعداد ۸۸۰ نفر در شهرستان قزوین، ۲۹۴ نفر در شهرستان البرز، ۲۱۸ نفر در شهرستان تاکستان، ۱۴۳ نفر در شهرستان بوئین‌زهرا، ۱۱۸ نفر در شهرستان آبیک و ۳۹ نفر در شهرستان آوج زندگی می کنند.

وارثی اضافه کرد: همچنین استان دارای ۷۴ بیمار روانی مجهول الهویه و بد سرپرست است که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

این مسئول گفت: در حال حاضر در استان ۲ مرکز نگهداری درمان و توانبخشی روان مردان با ظرفیت ۱۶۰ نفر، ۲ مرکز برای زنان با ظرفیت ۹۰ نفر، یک مرکز ویزیت در منزل بیماران روان با ظرفیت ۷۰ نفر، یک مرکز روزانه بیماران روان مزمن با ظرفیت ۵۰ نفر و یک مرکز خانه یک چهار راهی روان مزمن ویژه مردان با ظرفیت ۱۰ نفر فعال است.

وارثی اضافه کرد: پرداخت کمک هزینه نگهداری در منزل به بیماران متقاضی به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان و پرداخت کمک هزینه ترخیص از مراکز بیماران روان مزمن به مبلغ ۱۸۰ هزار تومان از دیگر خدماتی است که به این افراد داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی در پایان گفت: برای رفاه حال بیماران روانی که به بهبودی نسبی رسیده اند یک مرکز نیمه راهی بیماران مزمن با ظرفیت ۱۰ نفر در حال تاسیس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز