خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

ساخت نیروگاه زباله ساری نیازمند اعتبار ملی است/ مسئولان وعده بیخود ندهند ، سایت زباله ساری 6ماه دیگر هم کامل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۳۲۷

نماینده مازندران در شورای عالی استان ها گفت: ساخت نیروگاه زباله ساری نیاز مند اعتبار ملی است.

سید علی آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مشکلات دفع زباله شهرستان ساری اظهار داشت: رها کردن زباله‌های شهرستان‌های این استان در جنگل ها و مناطق روستایی اقدامی غیر بهداشتی بوده که باعث آزار و اذیت و بیماری در بین شهروندان می‌شود.

وی افزود: مشکل دفع زباله‌های شهرستان ساری باید در اولویت کار مسئولان استانی قرار گیرد و مسئولان کشوری باید به برای حل این موضوع نگاهی ملی داشته باشند.

آقامیری با انتقاد از نمایندگان مجلس این استان ادامه داد: متاسفانه نمایندگان شهرستان‌های استان مازندران در مجلس به طور جد پیگیر موضوع سایت زباله که امروز به مشکلی جدی تبدیل شده است نیستند.

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: همزمان در چندین شهر از جمله تهران، ساری و نوشهر از سوی شرکت تی.تی. اس چینی اقدام به ساخت چندین کارخانه و نیروگاه زباله سوز شد که در تهران و زباله هایی با حجم 200 تن در روز به آنجا منتقل می شود و دو سال است که آغاز به کار کرده و در نوشهر نیز این نیروگاه پیشرفت 95 درصدی داشته ولی متاسفانه هنوز راه اندازی نشده و وضعیت سایت ساری را  هم که مطمئنا خبرهایش را خوانده و شنیده‌اید. .

آقامیری تصریح کرد: امیدوارم هرچه سریع‌تر سایت زباله سوز نوشهر راه اندازی شود که دوباره مشکل زباله در منطقه تشدید نشود. با راه اندازی زباله سوز نوشهر حتی مشکل دفع زباله شهرهای اطراف این شهرستان نیز حل می شود.

وی با اشاره به مشکلات دفع زباله شهرستان ساری نیز  گفت: دستگاه‌های شرکت زباله سوز این شهرستان بیش از 7 سال است که خریداری و بلاتکلیف در منطقه رها شده و زنگ زده‌اند و بخش اول کار که مربوط به شرکت سرمایه گذار خارجی بوده انجام گرفت ولی بخش دوم کار که مربوط به مسئولان استانی است هنوز اقدامی جدی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اعتراضات مردم چهاردانگه به دفع زباله در منطقه محل سکونت‌شان گفت: اگر به موقع اعتبارات از سوی استان برای تزریق محلی برای سایت زباله انجام می شد دیگر شاهد اعتراضات اخیر نبودیم. مردم  چهاردانگه به دلیل مشکلات دفع زباله دچار آسیب شده اند و اعتراض آنها صرفا برای دفاع از حقوقشان بود که متاسفانه ورود  مسئولان شهری به موضوع هم بعد از اعتراض مردم بود که به نظرم پیش از این اتفاقات باید حرف مردم را می شنیدند.

آقامیری ادامه داد: باید قبول کنیم اعتبار استانی برای رفع این مشکل کافی نیست و باید اعتبار ملی از سوی دولت در نظر گرفته شود. این سایت تاکنون نیز فقط 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اگر به طور شبانه روز هم پیمانکار آن کار کنند باز هم به وعده مسئولان که گفته‌ا‌ند تا پایان سال این پروژه تمام شود، نمی رسد.

آقامیری افزود: تاخیر در ساخت نیروگاه زباله و دفع غیر بهداشتی زباله و بوی تعفن شیرابه زباله‌ها در مسیر انتقال آنها به محل سکونت مردم چهاردانگه،  باعث آزار و اذیت مردم می شود که بایستی هر چه زودتر این موضوع تمام شده و به نتیجه مطلوب مردم برسد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز