خبرگزاری کار ایران

رئیس‌هیات ورزش‌های همگانی‌هرمزگان‌مطرح کرد:

فعالیت‌های هیات همگانی مبنای علمی دارد/ نقش موثر زنان در نهادینه شدن ورزش در خانواده/ آبان ماه برگزاری اولین المپیاد ورزش‌های همگانی در استان

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۶۴۶

رئیس هیات همگانی استان هرمزگان گفت: هیات همگانی یکی از باسوادترین هیات‌ها در سطح کشور است و افراد تحصیل‌کرده بسیاری در هیات ورزش‌های همگانی وجود دارد که حتی در برخی فدراسیون‌ها نیز وجود ندارد و در واقع فعالیت‌های این هیات مبنای علمی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیانوش جهانبخش در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تقدیر از استاندار، مدیر کل ورزش و جوانان استان، شهردار بندرعباس و اعضا شوراهای شهرهای استان که نگاه ویژه ای به ورزش همگانی دارند و در کنار هیات ورزشهای همگانی هستند، تکلیف شهرداری در وهله اول توجه به ورزش همگانی و شهروندی عنوان کرد.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان هرمزگان با بیان اینکه طرح پایش سلامت مدیران و کارکنان دولت را در پیش داریم، ادامه داد: آبان ماه امسال اولین المپیاد ورزش‌های همگانی را از جاسک تا گاوبندی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: در ادارات دولتی و بخش‌های اجرایی نیز این امر صادق است و یک کارمند ورزشکار کارایی بسیار بالاتری نسبت به کارمندهای دیگر دارد، به‌زودی طرح پایش سلامت مدیران و کارکنان دولت را در پیش داریم و یک دستگاه بادی آنالیزور را به این منظور تهیه کردیم و پیشنهاد دادیم پیشرفت شاخص سلامتی در ارتقای شغلی مؤثر باشد.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان هرمزگان  عنوان کرد: ورزش همگانی با توجه به نوع رشته‌ و گستردگی‌اش با بیش از 60 رشته ورزشی می‌تواند به‌عنوان یک مولد اشتغال پایدار و ارزشمند در سطح جامعه عمل کند، در سال‌های گذشته به ارتقای سطح دانش مربیان تأکید داشتیم و علت این بود که با افزایش مربیان با دانش بیشتر این افراد نقش معلمی خود را در سطح جامعه ایفا و افراد زیادی را به ورزش جذب می‌کنند و تعداد باشگاه‌های ورزشی افزایش می‌یابد.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان هرمزگان تصریح کرد: شرایطی فراهم کردیم هر کس دل در گرو سلامت خود و جامعه دارد به ما بپیوندد. بسیاری از مسئولیت‌های این هیات به عهده زنان گذاشته شده و به‌این‌ علت است که اگر زنان، ورزش را در زندگی خود نهادینه کنند می‌توانند در نهادینه کردن ورزش در خانواده کمک بزرگی داشته باشند.

جهانبخش  خاطرنشان کرد: وقتی مدیریت را به زنان بخصوص در حوزه ورزش به زنان می‌سپاریم تأثیرگذاری آن را در کل جامعه می‌بینیم، بالای 70 درصد مسئولیت کمیته‌های این هیات بر عهده بانوان است و عمده سرمایه‌گذاران، مدیران و مؤسسان باشگاه‌های خصوصی نیز عمدتاً بانوان هستند.

وی  ابراز کرد: هیات ورزش‌های همگانی در چهار بخش‌ بر اساس رسالت خود فعالیت می‌کند؛ در حوزه شناخت و ایجاد رشته‌های ورزشی، انجام روش‌های تمرینی رشته‌های ورزشی، اقشار شامل کودکان، بزرگ‌سالان، کارمندان و ... و همچنین رشته‌های تفریحی مانند کوه‌نوردی فعالیت داریم.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان هرمزگان اظهارکرد: در طول سال 408 مورد همایش‌های ورزشی دیده‌ شده که در شش‌ ماهه اول سال بخشی از آن انجام شده، در زمینه آموزش 52 مورد برنامه‌ریزی‌شده است، بنا داریم 4 دوره کارگاه آموزشی با همکاری آکادمی المپیک برگزار کنیم که اولین کارگاه 19 مهرماه برگزار خواهد شد.

جهانبخش گفت: در بخش مسابقات ورزشی علاوه بر مسابقات پینت بال، رشته‌های فریزبی، یوگا، ایروبیک، امداد و نجات آتش‌نشانان و ... را به مسابقات کشوری اعزام خواهیم کرد.

وی بیان کرد: آبان ماه امسال اولین المپیاد ورزش‌های همگانی را از جاسک تا گاوبندی برگزار خواهیم کرد، در نظر داریم کلیه برنامه‌های عملیاتی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بندرعباس به عهده هیات ورزش‌های همگانی باشد.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان هرمزگان ابرازکرد: یکی از کمیته‌های موفق در هیات ورزش‌های همگانی، کمیته پینت بال استان هرمزگان با مدیریت فرجام دانش است که دوش‌به‌دوش کمیته پینت بال کشور پیش می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز