خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری قزوین:

پاره‌ای از قوانین مسیر مبارزه با فساد منجر به بن‌بست می‌شود/ هرگونه اقدام خارج از قانون مصداق افتراست

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۹۱۸

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت:در مسیر مبارزه با فساد پاره‌ای از قوانین نه تنها راهگشا نیست بلکه گاهی مسیر را به بن بست منتهی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رئیس کل دادگستری استان قزوین در  مسجد جامع حضرت ابوالفضل(ع) شهر الوند ضمن  دیدار با مردم شهرستان البرز  پاسخ گوی سوالات و شبهات قضایی مردمی شد.

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین در این دیدار حق‌گویی و حق‌گرایی مردم فارغ از هر گونه تندروی در مسیر عدالت را خواستار شد.

وی افزود: دشمنان و بدخواهان نظام‌ همواره از  تحقق عدالت  در جامعه اسلامی نگران بوده و بی شک تحقق گفتمان عدالت‌خواهی در جامعه تمام فتنه‌ها و مکر دشمنان بر علیه جمهوری اسلامی ایران را  بی اثر و بی ثمر خواهد شد .

این مسئول قضایی انتصاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان فردی مطلع از تمام زوایای دستگاه قضایی و فرزندی از دل این مجموعه در سمت رییس قوه قضاییه را نقطه عطفی در دستگاه قضایی کشور دانست و تصریح کرد: امروز روند مبارزه با فساد، زودگذر ومقطعی نیست بلکه به درستی ریشه‌های فساد را نشانه رفته وقطعا دستگاه قضا با جدیت در پرونده های مفسدین ورود خواهد کرد.

 رئیس کل دادگستری استان قزوین بر ضرورت بازنگری در قوانین حوزه‌های تجاری، بانکی و غیره تاکید کرد و افزود: در مسیر مبارزه با فساد پاره‌ای از قوانین نه تنها راهگشا نیست  بلکه گاهی مسیر را به بن بست منتهی می‌کند و امیدواریم با اصلاح قوانین  گفتمان عدالت خواهی جایگاه واقعی خود را بیابد.

مسیر عدالتخواهی از مسیر دستگاه قضا عبور می کند

قدرتی ادامه داد: جوان انقلابی باید در چارچوب قانون  آرمان‌های عدالتخواهانه را پیگیری کرده و ضمن اعلام مصادیق فساد و یا قانون گریزی به صورت مستند به دستگاه قضایی راه را برای برخورد با مفسدان و قانون گریزان هموار خواهد شد.

وی هرگونه  اقدام خارج از قانون و غیر مستند را مصداق افترا  دانسته و افزود: دستگاه قضایی به هیچ وجه با مصادیق فساد و سواستفاده از بیت المال مماشات نمی کند و جوانان انقلابی نیز باید دلایل مثبته و اسناد و مدارک  مستدل و قابل استناد در این خصوص را  به مراجع قضایی اعلام نموده  و آرمان‌های عدالتخوانه خود را در چارچوب قضایی پیگیری نمایند .

این مسئول  قضایی استان قزوین گفت: مسیر عدالت خواهی از مسیر دستگاه قضا عبور می کند و اگر هر کسی بخواهد گامی فراتر از قانون بردارد و از مسیر قانون خارج شود و زمینه سوءاستفاده دشمنان نظام را مهیا کند و موجب تخریب جایگاه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و اجرایی شود حتما پیگرد قانونی دارد.

رئیس کل دادگستری خاطر نشان کرد: دستگاه قضا نمی‌پذیرد به نام انقلابی بودن مقابل نظام ایستاد و ارکان نظام را زیرسوال برد و با  بی‌عدالتی نمی‌توان به جنگ بی‌عدالتی رفت و همواره مسیر عدالت است که  راهگشاست.

قدرتی با بیان اینکه همه ما در یک جبهه واحد قرارداریم، اذعان کرد: انقلابی عمل کردن یعنی قاطعانه، منصفانه  و عادلانه و با حفظ آبرو و به دور از فشارهای بیرونی به دنبال احقاق حق بودن است. تشخیص این که چه کسی دروغ می‌گوید و ادعای خلاف واقع دارد مرجع قضایی است و همه باید تسلیم  و تابع قانون باشیم و هر اقدامی در چارچوب قانون پاسخ خواهد گرفت.

گفتنی است، در دیدار مردمی مقامات قضایی استان با مردم شهرستان البرز سوالات و شبهات مردمی در ارتباط با موضوع اراضی وقفی، تغییر کاربری زمین های کشاورزی، تعطیلی بیمارستان رحیمیان، مشکلات کارگری به ویژه کنتور سازی و غیره مطرح شد و مسئولان قضایی به فراخور سوالات مطرح شده اقدامات صورت گرفته و راهکارهای قضایی برای پیشبرد مسائل مطرح شده را بیان کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز