خبرگزاری کار ایران

با حضور نمایندگان کشورهای مختلف آغاز شد؛

اجلاس بین المللی و مدل شبیه سازی سازمان همکاری اقتصادی اکو در مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۶۳۸

اجلاس شبیه‌سازی و مدل سازمان همکاری اقتصادی اکو با حضور جمعی از نمایندگان دیپلماتیک کشورهای ایران، ترکیه، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و قزاقستان و دانشجویان نخبه و منتخب در رشته‌های روابط بین‌الملل، علوم سیاسی، حقوق بین‌الملل، گردشگری و زبان انگلیسی از سراسر کشور در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حسین کشیری دبیر اجرایی این اجلاس و نماینده ایران در مجمع جوانان کشورهای اسلامی در مراسم افتتاحیه این اجلاس گفت: هدف از برگزاری این اجلاس نوعی شبیه سازی و کسب آمادگی برای حضور در صحنه های دیپلماسی بین المللی است.

کشیری افزود: معرفی مشهد در حوزه گردشگری، ترانزیت و حمل و نقل بین‌الملی به شیوه دیپلماسی عمومی از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس است.

وی اضافه کرد: در این اجلاس، دانشجویان منتخب در یک روز نقش وزرای خارجه کشورهای اکو را بر عهده گرفته و شبیه‌سازی می کنند.

دبیر اجرایی اجلاس شبیه سازی و مدل سازمان همکاری اقتصادی اکو گفت: امروز ویژگی های مختلفی برای شهر جهانی و بین المللی برشمرده شده که موضوع همکاری های بین المللی از آن جمله است و این مهم به خوبی در مشهد تبلور یافته است.

کشیری افزود: امروز مشهد در موضوع همکاری های بین المللی پیشتاز است و توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند که عضویت های سازنده در سازمان‌های بین المللی کلانشهرهای جهان نظیر متروپلیس و گسترش ارتباطات دوجانبه و خواهرخواندگی با شهرهای مختلف جهان اسلام گواه این موضوع است.

وی ادامه داد: به پیشنهاد یونسکو در آینده دبیرخانه شهرهای فارسی زبان در مشهد راه اندازی خواهد شد و همچنین به زودی با همکاری شهرداری و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد تاسیس سینما اکو در مشهد خواهیم بود که افتخاری فرهنگی برای این کلانشهر است.

 اجلاس شبیه سازی و مدل سازمان همکاری اقتصادی اکو در مشهد با همکاری بنیاد مطالعات بین‌الملل، وزارت امور خارجه و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با حضور نمایندگانی از ایران، ترکیه، افغانستان، پاکستان، آذربایجان و  قزاقستان از امروز در مشهد آغاز شد و به مدت دو روز ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز