خبرگزاری کار ایران

سیدالحسینی مطرح کرد:

تکمیل طرح اگو در تایباد نیازمند 200 میلیارد ریال اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۳۳۳

​شهردار تایباد گفت: بارها موضوع برون رفت فاضلاب خانگی پیگیری و در دستور کار قرار گرفته اما همچنان بیشتر خانواده‌های تایبادی آب فاضلاب خانگی خود را در جوی‌های آب و سطح خیابان رها می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در تایباد، ایوب سیدالحسینی در جلسه ساماندهی فاضلاب خانگی که امروز در دفتر شهردار تایباد برگزار شد، اظهار کرد: این موضوع بارها به صورت اخطار فردی و جمعی و نیز از طریق تریبون نمازهای جمعه اهل تسنن و تشیع مطرح شده اما همچنان به عنوان یک مشکل اصلی در این حوزه باقی مانده است.

وی با اشاره به عدم طرح اگو در تایباد افزود: این طرح برای تکمیل شدن نیازمند 200 میلیارد ریال اعتبار است که به دلیل تامین نشدن بلاتکلیف باقی مانده و هم اکنون برای جبران این کار حفر چاه بهترین راهکار جلوگیری از انتشار آلودگی در فضای عمومی بشمار می‌رود.

سیدالحسینی مطرح کرد: گند آب‌ها و فاضلاب‌هایی که در جوی‌های آب شهری به شکل ساکن می‌مانند محل ایجاد انواع بیماری‌ها، عفونت و میکروب‌های بیماری زا برای ساکنین همان محله هستند که افراد باید به این درجه از آگاهی برسند که نباید فاضلاب خانگی خود را در جوهای آب محل زندگی خود سرازیر کنند.

وی ادامه داد: مردم مجاز نیستند که هرگونه فاضلاب خانگی خود را در سطح جوی‌های آب رها کنند، باید برای هر گونه فاضلاب خانگی ایجاد شده که سیستم یکپارچه فاضلاب به طور کامل راه اندازی نشده است چاه فاضلاب در خانه‌ها حفر شود.

وی با اشاره به برون رفت بیش از 80 درصد فاضلاب خانگی در این شهر به جوی‌های آب و سطح خیابان گفت: این برون ‌رفت فاضلاب خانگی به جوی‌های سطح شهر، هزینه‌های اضافی برای شهرداری مانند مرمت و روکش آسفالت، لایروبی و شستشوی جوی‌ها را در بردارد.

در این جلسه مصوب شد تا با پیگیری از مقامات قضایی اخطار به صورت محله محور آغاز شود و با نصب بنر و پخش تراکت پس از پیگیری با متخلفان برابر قانون برخورد شود. همچنین با افرادی که اقدام به حفر چاه کرده اما فاضلاب آشپزخانه را به بیرون هدایت می‌کنند در صورتی که تمامی فاضلاب‌های خانگی خود را به چاه هدایت نکنند برخورد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز