خبرگزاری کار ایران

دادستان کاشمر تاکید کرد:

هیچ فساد و بی قانونی نباید در امنیت باشد

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۷۹۱

دادستان کاشمر گفت: مرجع قضایی و دادستانی فارغ از مسایل سیاسی و دیگر مباحث، وظیفه شرعی و قانونی خود می داند حقوق مردم را پیگیری کند.

غلامرضا طالعی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کاشمر، گفت: دادستانی و دادسرای کاشمر امکان و صلاحیت رسیدگی به پرونده های شخص شهردار را نداشته و در کاشمر رسیدگی نمی‌شود تا امکان حمایت از وی وجود داشته باشد.

مرجع قضایی و دادستانی فارغ از مسایل سیاسی و ... وظیفه شرعی و قانونی خود می داند حقوق مردم را پیگیری کند و لیکن این امر باید مستند و مستدل باشد.

طالعی دادستان کاشمر در خصوص خانه ای که تخلف ساختمانی داشته و در اقدامی غیر متعارف توسط شهرداری کامیون سنگ در آن تخلیه شده بود و نیز پاساژی که درحال تخلف ساختمانی در خیابان امام بود گفت :به دستور دادستانی هم پاکسازی سنگ ها از منزل انجام شده و هم پاساژ در حال ساخت کوچه امام خمینی (ره) توقیف شده است.

دادستان کاشمر گفت: مرجع قضایی و دادستانی فارغ از مسایل سیاسی و دیگر مباحث، وظیفه شرعی و قانونی خود می داند حقوق مردم را پیگیری کند و لیکن این امر باید مستند و مستدل باشد و همانگونه که سابقا اعلام شده است، چنان که مستند یا مدرکی در خصوص هر فردی اعم از مسئول یا غیر مسئول در هر رده و پستی ارائه نمایند، بلافاصله پرونده تشکیل و رسیدگی خواهد شد و هیچ فساد و بی قانونی نباید در امنیت باشد.

دادستان کاشمر در خصوص گزارشات مردمی نیز گفت: با کمال میل از آن استقبال و نهایت قدردانی را خواهم داشت،البته در خصوص گزارشات غیر مستند هم تحقیق انجام خواهد شد و چنانچه جرمی احراز گردد حتما پیگیری خواهد شد.

دادستان کاشمر در خصوص موضوع بیمه پدر و پدر زن برخی مسئولین شهری گفت: این موضوع در صلاحیت سازمان بازرسی بوده که ارجاع شد و مرجع قانونی مذکوردر خصوص آن اظهار نظر نموده است.

طالعی افزود:در اجرای قانون بنده هیچ تعارفی در اجرای قانون با هیچ کس و مسئولی ندارم.

دادستان کاشمر گفت: از خبرنگاران انتظار می رود ضمن شفاف سازی مطلب، چنانچه خود یا دیگران در هر زمینه ای و نسبت به هر فردی مستندی دارند، مراجعه نموده،مطمئنا بلافاصله اقدام خواهد شد.

طالعی در خصوص برخی شایعات گفت: رسیدگی به پرونده های شخص شهردار در صلاحیت دادستانی مرکز استان و در دادسرای مشهد رسیدگی می شود و اصلا دادستانی و دادسرای کاشمر امکان و صلاحیت رسیدگی به پرونده های شخص شهردار را نداشته و در کاشمر رسیدگی نمی‌شود تا امکان حمایت از وی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: امکان طرح مستقیم شکایت توسط افراد در دادسرای مشهد و ارائه مستندات به آنجا به صورت مستقیم وجود دارد و در همانجا نیز رسیدگی و رای صادر می‌شود.

طالعی اظهار داشت: مطلع باشید که پرونده ای که در سازمان بازرسی برای آقای شهردار تشکیل شد با توصیه، راهنمایی و پیگیری این دادستانی در خصوص جمع آوری مستندات توسط ریاست شورا و همچنین متعاقب جلسه بنده با دادستان محترم مرکز استان و تاکید ویژه ایشان به رسیدگی دقیق سازمان بازرسی انجام شده است.

لذا در خصوص مستندات ارائه شده از طریق مرجع قانونی رسیدگی کننده به آن یعنی سازمان بازرسی اقدام گردیده و پس ازین هم چنانچه مستندی ارائه شود با قاطعیت پیگیری و اقدام خواهد شد.

طالعی در پایان گفت: این مطالب به اکثر بزرگواران هم منتقل شده و از همه خبرنگاران و سایر افرادی که با صداقت و خیرخواهی در مسیر مبارزه با فساد و تحقق عدالت گام بر می دارند حمایت کرده و خواهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز