خبرگزاری کار ایران

پوروحدتی مطرح کرد؛

افزایش کیفیت آب شرب شهری سرخس با حفر 4 حلقه چاه جدید

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۹۹۳

مدیر امور آب و فاضلاب شهری سرخس از حفر 4 حلقه چاه جدید برای افزایش کیفیت آب شرب شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سرخس، امیر پوروحدتی در این خصوص گفت :از آنجا که  انتقال آب از سد دوستی زمان بر است، شرکت آب وفاضلاب استان یک پروژه میان مدت جهت کیفیت بخشی به آب شرب شهروندان سرخسی مد نظر قرار داده که حفر 4 حلقه چاه در حاشیه رودخانه تجن خواهد بود.

 وی درباره اجرای پروژه انتقال آب سد دوستی به سرخس افزود: متولی اجرای این پروژه پیمانکاران آب منطقه‌ای خراسان رضوی هستند و پس از اتمام بخشی از این پروژه تحویل آب و فاضلاب شهر سرخس می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری سرخس اضافه کرد: پروژه انتقال آب از سد دوستی به سرخس یک پروژه بلندمدت است که توسط آب منطقه‌ای اجرا می‌شود بر همین اساس مطالعات حفر این چاه‌ها در مناطق با کیفیت شهرستان در حاشیه رودخانه انجام شده است.

 پور وحدتی اظهار کرد: در سال گذشته یک حلقه چاه جدید حفر وبا چاههای موجود مخلوط شد ویک حلقه چاه دیگر نیز امسال حفر و تجهیز شده و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود و دو حلقه چاه دیگر نیز در سال‌های ۹۸ و ۹۹ حفر و وارد مدارخواهد شد.

وی بیان داشت: کار حفر چاه سوم اواخر امسال انجام می‌شود و در سال ۹۹ قابل بهره‌برداری است و چاه چهارم نیز در سال ۹۹ حفر می‌شود و سال ۱۴۰۰ قابل بهره‌برداری است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری سرخس در ادامه با بیان اینکه آب شهر سرخس از منابع زیرزمینی تامین می‌شود، تصریح کرد: کیفیت آب شهر سرخس مطابق استانداردها و موارد بهداشتی است و هدف از حفر چاه‌های جدید افزایش کیفیت آب است.

پور وحدتی درباره فروش آب تصفیه در سطح شهر سرخس عنوان کرد: این آب شیرین کن‌ها زیر نظر استاندارد و مرکز بهداشت هستند و به امور آب و فاضلاب شهری سرخس مربوط نمی‌شوند اما در مجموع ما استفاده از این آب شیرین‌کن‌ها را پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا آب شهر سرخس مشکلی برای شرب ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز