خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت آبیک خبر داد:

ابتلای 5400 آبیکی به فشار خون/ احتمال شیوع تب کریمه کنگو و ممنوعیت مصرف گوشت گرم

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۹۱۱

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: از 45 هزار نفر جمعیت 30 سال به بالای شهرستان آبیک، حدود 5 هزار و 400 نفر مبتلا به فشار خون هستند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، محسن چیت‌سازان در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک اظهار کرد: در طرح بسیج ملی فشارخون، فشار خون حدود 95 درصد جمعیت تحت پوشش مورد انتظار شهرستان آبیک اندازه‌گیری شد که آمار هنوز تحلیل نشده و از سوی وزارت بهداشت و درمان آمار دقیق و نتیجه به شبکه بهداشت اعلام می‌شود.

وی افزود: از 45 هزار نفر جمعیت 30 سال به بالای شهرستان آبیک، حدود 5 هزار و 400 نفر مبتلا به فشار خون قطعی هستند که یک نهم جمعیت هدف را شامل می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آبیک ادامه داد: با توجه به اجرای طرح بسیج فشار خون در شهرستان آبیک تقریبا 10 درصد جمعیت این شهرستان دارای فشار خون هستند که با آمار کشوری که بیش از 20 درصد است، فاصله دارد اما احتمال اینکه آمار شهرستان بیشتر باشد، وجود دارد.

چیت‌سازان با گلایه از همکاری کم‌رنگ برخی از دستگاه‌های اجرایی شهرستان آبیک در اجرای طرح ملی بسیج فشارخون در شهرستان آبیک اضافه کرد: با توجه به وضعیت بیماری‌های شایع و اجرای طرح‌های بسیج ملی در زمینه موضوعات مختلف، می‌طلبد مسئولان نگاه دردمندی و مسئولیت‌پذیری بیشتری در حوزه سلامت افراد جامعه داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم پیشگیری در زمینه ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو به عنوان بیماری مشترک انسان و دام خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان آبیک قطب صنعت دامداری است می‌طلبد دقت و رعایت بیشتری در زمینه ذبح غیربهداشتی، غیر صنعتی و غیر نظارت دام صورت گیرد و این مهم با نظارت کارشناسان شبکه دامپزشکی انجام شود.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به فصل گرما و شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام و انتقال این بیماری‌ها به ویژه تب کریمه کنگو، مصرف گوشت گرم خالی از ضرر نیست و به هیچ وقت قابلیت مصرف ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک افزود: بهترین گوشتی که می‌توان مصرف کرد، قطع به یقین گوشت فریز و یخ‌زده است و در این زمینه تردیدی وجود ندارد این در حالی است که گوشت گرم باید 24 ساعت پس از فریز شدن و ماندن در سردخانه و یخچال، مصرف شود.

چیت‌سازان ادامه داد: گوشت و فرآورده‌های دامی پس از تایید دامپزشکی، قابل مصرف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز