خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه پرستار عنوان کرد:

نبود نظارت شبکه‌های فساد را در نظام سلامت قدرتمند کرده است

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۴۶۲

دبیرکل خانه پرستار گفت: نبود نظارت شبکه‌های فساد را در نظام سلامت قدرتمند کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار در رابطه با بحث مادی شدن فضای بهداشت و درمان، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از وقتی درمان و در نهایت سلامت مردم به سمت تجاری شدن رفت اولویت به سمت کسب درآمد تغییر پیدا کرد و پر کردن جیب عده‌ای در اولویت قرار گرفت و دقیقا از همان زمان انحراف شروع شد، چرا که پول وسوسه انگیز است فلذا برای پایدار شدن این منابع سعی شد سیاست، قوانین و برنامه ریزی ها به سمتی سوق داده شود که منافع گروه خاصی را تامین کند.

وی ادامه داد:  بنابراین دو عامل اصلی و فساد انگیز یعنی پول و قدرت در وزارت بهداشت در کنار هم قرار گرفته و زمانی زمینه فساد سیستم ایمنی بیشتر فراهم شد که نظارت هم توسط همین گروه مدیریت شد و کسی پاسخگو نبود؛ بنابر این همین امر باعث شد که این شبکه های فساد قدرتمندتر و پیچیده تر شوند.

شریفی مقدم افزود: خانه پرستار به عنوان تشکلی که در بعد سیاسی به عنوان مدافع حقوق مردم و همچنین مدافع حقوق پرستاران در زمینه صنفی بوده است، مدت هاست که فریاد می زنند که جایی که پول می‌رود و منافع هنگفت از بیت المال در آن گسیل می شود، بایستی توسط سازمان‌های خارج از قدرت نظارت شود.

دبیر کل خانه در پایان با بیان اینکه سال گذشته اعلام کرده بودیم که وزارت بهداشت در حال فرو پاشی است، خاطرنشان کرد: امروز به جایی رسیدیم که در حالی که مردم در تهیه مواد اولیه پروتئینی مانند گوشت و لبنیات دچار مشکل هستند هزاران میلیارد تومان بدون حساب و کتاب هزینه می شود. ولی متاسفانه به جای توجه به این زنگ خطر هایی که سالهاست به صدا در آمده است با برخورد، تهدید و یا شکایت و تبعید این صدای حق‌طلبانه پرستاران و به شکلی مردم را خاموش می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز