خبرگزاری کار ایران

در استان البرز صورت گرفت؛

کارآفرینی بانوی مددجوی کمیته امداد برای ۱۲ زن سرپرست خانوار

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۴۲۳

بانوی مددجوی کمیته امداد البرز با حمایت این نهاد و دریافت وام قرض‌الحسنه اشتغال، ضمن راه‌اندازی کارگاه تولیدی پوشاک و خروج از چرخه حمایتی برای ۱۲ نفر کارآفرینی کرده است.

به گزارش ایلنا، بانوی مددجوی البرزی در تشریح گذر از ناملایمات و مسیر سخت رسیدن به موفقیت گفت: در سن ۱۶ سالگی با پسرخاله‌ام ازدواج کردم ولی با وجود نسبت فامیلی، شناخت درستی از او نداشتم. همسرم ساکن شهرستان بود و من هم بعد از ازدواج به همراه او راهی شهرستان شدم. متأسفانه پس از دو سال متوجه شدم او معتاد است. در آن زمان فرزند اولم به دنیا آمد ولی اعتیاد همسرم بیشتر شده بود، کار نمی‌کرد و شغلی هم نداشت. بیشتر وقتش را با دوستانش می‌گذراند. من برای حفظ زندگی و تغییر رفتار او تلاش کردم ولی فایده‌ای نداشت. بنابراین ناگزیر مشکلاتم را با خانواده‌ام در میان گذاشتم و خواهان طلاق و جدایی از همسرم شدم، ولی آنها قبول نکردند.

وی افزود: با هر زحمتی که بود به کرج برگشتم و چون حرفه خیاطی را درگذشته آموخته بودم در یک مغازه پرده‌دوزی مشغول به کار شدم. روزها با یک چرخ‌خیاطی کوچک و قدیمی کار می‌کردم و شب‌ها با صدف مجسمه می‌ساختم و می‌فروختم تا هزینه زندگی خودم و دو فرزندم را فراهم کنم. همسرم هر دو ماه یک‌بار به ما سری می‌زد و دوباره به شهرستان می‌رفت و خبری از او نمی‌شد.

بانوی موفق البرزی گفت: با تلاش بیشتر و پس‌اندازی که اندوخته بودم، یک قطعه زمین خریداری کردم و یک اتاق در آن ساختم. تا اینکه پسر بزرگم در دانشگاه قبول شد و آن زمان بود که از همسرم که هیچ نقشی در زندگی ما نداشت و در شهر دیگری نزد خانواده‌اش زندگی می‌کرد طلاق گرفتم. با توصیه یکی از نزدیکان به کمیته امداد مراجعه کردم و تحت حمایت قرار گرفتم و با هشت میلیون تومان وام خانه‌ام را بزرگ‌تر کردم. پس از مدتی دوباره از کمیته امداد وام هفت میلیون تومانی گرفتم و یک اتاقک در طبقه بالای خانه‌ام ساختم، سپس سه‌ چرخ خیاطی دیگر تهیه کردم و کارم را توسعه دادم.

مددجوی کارآفرین البرزی ادامه داد: کمیته امداد با دیدن موفقیت و تلاشم برای بار سوم یک وام ۱۵ میلیون تومانی به من پرداخت کرد و توانستم با پس‌اندازی که داشتم اتاق طبقه بالای خانه‌ام را به یک سالن بزرگ تبدیل کنم. هم‌اکنون تعداد چرخ‌های خیاطی من به ده عدد افزایش پیداکرده و ۱۲ زن سرپرست خانوار در کارگاه من مشغول به کار هستند. از طرفی با مانتو فروشی‌های خیابان جمهوری تهران نیز قرارداد بستم و نیمه اول سال مانتو و نیمه دوم سال پالتو می‌دوزیم و به بازار عرضه می‌کنیم.

گفتنی است پسر بزرگ این بانوی موفق تحصیلاتش را در مقطع کاردانی رشته الکترونیک به پایان رسانده و یک باشگاه ورزشی نیز تأسیس کرده و فرزند کوچک‌تر وی نیز که ۱۵ سال دارد محصل است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز