خبرگزاری کار ایران

فرماندار با انتقاد از کمبود سرانه آموزشی در گرگان/ 4/5 متر سهم هر دانش آموز گلستانی از فضای آموزشی

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۳۹۳

فرماندار شهرستان گرگان گفت: هدف از تشکیل شورای آموزش و پرورش این نیست که نشان دهیم در آموزش متخصص‌تر از این اداره هستیم بلکه به خاطر ماهیت وگستردگی است که آموزش و پرورش دارد و ما در این شورا باید حمایتگر باشیم و برای حل مشکلات کمک کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد حمیدی با بیان این که کمبود سرانه آموزشی  در جنوب شهر گرگان مشهود است، گفت: طرح انتقال ساختمان اداری آموزش و پرورش بیشتر بررسی شود.

وی افزود: با توجه به گستردگی جمعیتی آموزش و پرورش (دانش آموزان و خانواده‌های آنها)، مسئولیت آنها سخت و دشوار است بنابراین باید به این نهاد کمک کرد تا در آینده سازی کشور موفق باشد.

وی گفت: محوریت کار ما در شورای شهرستان توجه بیش از پیش به سرانه فضای آموزشی در گرگان است، سرانه استاندارد در دنیا به ازای هر دانش آموز هشت متر، در ایران ۶ و نیم متر، در استان گلستان چهار و نیم متر و در گرگان دو  و نیم متر است.

حمیدی اظهار کرد: گرگان از نظر سرانه‌های آموزشی مظلوم واقع شده و باید پیگیری اساسی در افزایش سرانه‌ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: فضای آموزشی در بالای شهر گرگان کم است که باید توجه ویژه به آن صورت گیرد .

فرماندار گرگان همچنین بر لزوم توجه ویژه شهرداری در تفکیک زمین به آموزش و پرورش تأکید کرد.

حمیدی شخصیت دانش‌آموزان را تحت تأثیر فضای مجازی دانست و گفت: این امر غیرقابل انکار است اما باید تغییر نگاهی بین معلمان و خانواده ها روی دهد و به شکلی این امر را مدیریت کرد.

وی درباره انتقال موقت ساختمان اداری آموزش و پرورش از مکان فعلی به مدرسه استرآبادی تصریح کرد: با کلیات این طرح موافق هستیم اما باید برنامه ریزی مشخصی در این زمینه اتفاق بیفتد که زمان بندی اجرا و محل تامین اعتبار  مشخص شود.

وی همچنین ثبت نام چهار هزار و ۵۰۰ نفری دانش آموزان را در برنامه های اوقات فراغت ناچیز دانست و گفت : با توجه به آمار ۸۷ هزار نفری دانش آموزان شهرستان باید این رقم ارتقاء یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز