خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین بیان کرد:

در گزینه پیشنهادی شهرداری الوند به هیچ عنوان سیاسی کاری صورت نگرفته/شهرداری‌ها در جمع آوری معتادان متجاهر اهتمام داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۲۸۴

استاندار قزوین گفت: در مورد گزینه پیشنهادی شهرداری الوند، هیچ‌گونه اقدام سیاسی صورت نگرفت و فرد مورد نظر به خاطر رشته تحصیلی خود نتوانست صلاحیت احراز این سمت را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه- 8 خرداد ماه-  در نشست با شهرداران استان قزوین افزود: شهرداری‌ها باید به دنبال درآمد پایدار باشند تا بتوانند با چشم اندازی بلند مدت، مدیریت جامعی بر سیاست‌های شهری اعمال کنند.

وی اضافه کرد: مردم مخاطب اصلی شهرداری‌ها هستند و به همین علت اگر رکودی در صنعت ساختمان اتفاق بیفتد، درآمدهای شهرداری با کاهش چشمگیری مواجه می‌شود.

زاهدی با بیان اینکه اوضاع اقتصادی امسال به مراتب بدتر از سال قبل خواهد بود، اظهار داشت: اعتبار عمرانی کل کشور در سال جاری ۴۵۰ هزار میلیارد ریال بود که نصف این اعتبارات برای جبران خسارات ناشی از سیل اختصاص یافت و با وجود رکود اقتصادی فعلی باید تدابیر دیگری برای حل مشکلات اعتباری شهرداری‌ها اندیشیده شود.

استاندار قزوین همچنین گفت: شهرداری‌ها دارای یکسری هزینه‌های کلان هستند که می‌توانند برای تسویه آنها به جای استفاده از اعتبارات نقدی، از اوراق تسویه استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه تهیه و تجهیز ماشین آلات آتش نشانی برای شهرها از جمله شهرک تازه تأسیس مهرگان ضروری است، اظهار داشت: از همان ابتدای ساخت این شهرک باید امکانات و تجهیزات لازم برای خاموش سازی آتش در ساختمان‌های بلند مرتبه آن اندیشیده می‌شد و اکنون نیز باید خلأ کمبود تجهیزات و امکانات آتش نشانی این شهرک هرچه سریع‌تر جبران شود.

زاهدی وضعیت ماشین آلات شهرداری‌ها را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: لازم است که گزارشی جامع از وضعیت ماشین آلات شهرداری‌های استان تهیه شود تا برای رفع آن تصمیمات جدی بگیریم.

مسئول ارشد اجرایی استان در ادامه صحبت‌های خود به آسیب‌های اجتماعی در حوزه شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها باید در جمع آوری معتادان متجاهر اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار قزوین به حواشی رد صلاحیت گزینه پیشنهادی شهرداری الوند، اشاره کرد و افزود: در مورد این گزینه، هیچ‌گونه اقدام سیاسی صورت نگرفت و فرد مورد نظر به خاطر رشته تحصیلی خود نتوانست صلاحیت احراز این سمت را کسب کند.

زاهدی با بیان اینکه مدیران باید در مواقع بحرانی ریسک پذیر باشند، اظهار داشت: بدون خطرپذیری هم فرصت‌ها از دست می‌رود و هم شدت خسارات افزایش خواهد یافت بنابراین باید مدیران در هنگام بروز بحران‌ها قاطعانه و خارج از موانع دست و پاگیر قانونی تصمیم گیری کنند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: تصمیمات به موقع در زمینه مدیریت سیلاب سبب شد تا سد نیمه تمام نهب در تاکستان آبگیری شده و از خسارات بیشتر به شهرها جلوگیری به عمل آید.

زاهدی همچنین از دستگاه‌های اجرایی و شهرداران خواست تا حضور پرشورتری در راهپیمایی روز قدس داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز