خبرگزاری کار ایران

غفاریان خبر داد:

۷۲۵ نفر زندانی نیازمند جرائم غیرعمد در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۵۸۶

مدیر ستاد دیه گفت: در حال حاضر قریب به ۷۲۵ نفر در زندان‌های استان خراسان رضوی در حبس هستند که با کمک خیرین استان، استفاده از تسهیلات بانکی و گذشت شکات و آورده خود مددجویان در تلاش برای آزادی این زندانیان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، جواد غفاریان طوسی از برگزاری هجدهمین جشن گلریزان کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد خبر داد و گفت: جمع آوری قریب به ۲۵ میلیون تومان کمک نقدی از مردم صورت گرفته است.

 غفاریان افزود: بدهی کل زندانیان جرام غیر عمد ۱۳۳ میلیارد تومان بر آورد شده که در حال حاضر ۴۶۶ نفر با ۳۸ میلیارد تومان بدهی، مستقیم به وسیله ستاد دیه و تسهیلات بانکی بلاعوض آزاد شدند همچنین بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان گذشت شکات داشتیم و تقریبا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون را خود زندانیان پرداخت کردند و تسهیلات بانکی بیش از ۴ میلیارد تومان بلاعوض از محل استان و ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از ستاد دیه به این امر اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر قریب به ۷۲۵ نفر در زندان‌های استان در حبس هستند که با کمک خیرین استان استفاده از تسهیلات بانکی و گذشته شکات و آورده خود مددجویان در تلاش برای آزادی این زندانیان هستیم.

مدیر ستاد دیه با بیان این که آمار زندانیان خانم در جرایم غیر نقدی کمتر از ۲۰ نفر است و تصریح کرد: در گلریزان اولویت با جوانان زیر ۱۸ سال، نوجوانان کانون اصلاح و تربیت، خانم های سرپرست خانوار، خانم‌های بد سرپرست، جانبازان بالای ۲۵ درصد، ایثارگران خانواده شهدا هستند.

غفاریان با اشاره به این که ۷۲۵ نفر زندانی جرائم غیر عمد در حبس هستند افزود: این ۷۲۵ نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد شامل تصادف، حوادث کارگاهی، مهریه ونفقه، بدهکاران مالی ایجاد صدمه بدنی و قتل شبه عمد یا غیر عمد هستند.

این مقام مسئول مطرح کرد: با بیمه اجباری شخص ثالث در تصادفات تعداد زندانیان بسیار کاهش پیدا کرده است و باید تلاش کنیم به جای پرداخت این هزینه های گزاف برای پرداخت بدهی بدهکاران اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از این جرائم انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز